OPI – This Silver’s Mine!

Kollektion: Soft Shades 2015
Utskickat i recensionssyfte

Jag trodde verkligen inte att jag skulle orka skriva ett blogginlägg till idag men jag visste att jag inte skulle behöva skriva så mycket text om lacket så det blev ett litet inlägg ändå.

I början på veckan fick jag hem tre lack från årets Soft Shades-kollektion av OPI. This Silver’s Mine! är ett av dem men tyvärr blir det lite platt fall…eller om det ändå vore platt. Det är snarare fyllt med penseldrag. Riktigt, riktigt frostigt och otäckt. Nyansen är väldigt fin annars. Mjuk silver, lutar nästan lite åt champagne. Nu gör inte mina torra nagelband saken bättre. Får nog sova med lite Lemony Flutter på nagelbanden inatt.

För att jag inte skulle skämmas på jobbet med detta på naglarna så räddade jag upp situationen med att lägga ett annat lack från kollektionen över. Det får ni se inom kort. Varför, varför, varför ska tillverkarna envisas med att släppa hemska frostlack?

Applicering: Det är lätt att måla med men penseldragen går inte att undvika. Tre lager och normal torktid.

 

Translation:

Soft Shades 2015
Sent for review

In the beginning of this week I received three bottles from the Soft Shades 2015 Collection for review. I have tried the brush strokey This Silver’s Mine! and I’m a bit disappointed. I had some expectations that this would look ok but that was not the case here. The shade is a nice soft silver but the streaky finish mess it all up.

I chose to put a glitter on top of this and that helped. 🙂

Application: Easy to apply but it’s impossible to avoid the brush strokes. Normal drytime.

 

OPI - This Silver's Mine 01 OPI - This Silver's Mine 02 OPI - This Silver's Mine 07OPI - This Silver's Mine 03 OPI - This Silver's Mine 04 OPI - This Silver's Mine 05

 

4 reaktioner på ”OPI – This Silver’s Mine!

  1. Ping: OPI – Make Light of the Situation | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

