Marie Lluy – 42

Till dagens Blå Måndag tänkte jag bjuda på ett lack som mina föräldrar köpte till mig på Mallis. Det här påminner om något som Misa har släppt. Nu minns jag inte vad lacket hette men det kom med en sommarkollektion för några år sedan. Det är ett turkosblått, lysande lack med massa skimmer. Det är alltid snyggt med den här typen av nyans och finish och nu börjar jag längta efter vår och sommar.

Vill ni se fler blåa manikyrer så missa inte att göra ett besök hos Emelie som håller i temadagen.

Applicering: Tyvärr är detta väldigt skirt och jag fick ösa på med lack. Tre riktigt flödiga lager som tyvärr tog lång tid på sig att torka. Det var ändå lättlackat.

 

Translation:

It’s the day of the week when I wear blue nails. Emelie is also showing blue nails, I guess, since she’s the hostess of Blue Monday. I have a polish on me today, that my parents bought to me when they visited Mallorca last year.

This is a bright, turquoise blue with a lot of shimmer. Summery and very nice. Reminds me of a Misa I have but can’t remember the name of. Came with a summer collection some years ago.

Application: Three thick coats since it’s very, very sheer. Easy to apply but a bit long dry time.

 

Marie Lluy - 42 07 Marie Lluy - 42 08 Marie Lluy - 42 09 Marie Lluy - 42 12 Marie Lluy - 42 13Marie Lluy - 42 04

 

 

7 reaktioner på ”Marie Lluy – 42

  1. Väldigt fin blå färg! Jag har en ljusblå och pastellig period just nu, så din recension av CND och Depend var riktigt upplyftande. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

