OPI – Make Light of the Situation

Kollektion: Soft Shades 2015
Utskickat i recensionssyfte

Jag fick ut tre lack ur Soft Shades för recension och här är det sista lacket jag har att visa av de tre. Jag har testat att lägga lacket på några olika lack. Först testade jag över det metalliska This Silver’s Mine!. Gången efter testade jag över Act Your Beige!, favvokombon. Igår testade jag över svart. Jag visar bilder på alla kombinationer nedan.

Lacket är ett skimmerlack som upplevs vitt när man tittar i flaskan. Det är finmalt skimmer i grönt och/eller guld och irriserande hexagonaler. Det verkar ganska täckande på egen hand men det har jag inte testat. Det räddade det randiga This SIlver’s Mine!. Det piffade upp Act Your Beige och blev en superfin manikyr. Fluffig och söt. Över svart blev det också snyggt och förändrades till något blågrönaktigt. Dock var det svårt att få det bra över svart. Jag hade problem med att de svarta kanterna synes och det stör mig. Men på håll blev det väldigt snyggt.

Jag har två lager vid varje manikyr och det är lättlackat.

 

Translation:

Soft Shades 2015
Sent for review

I received three polishes from the Soft Shades 2015 Collection for review and this is the last one I’ve tried. I have put it on three different polishes too see how it looked like in the different combos. I’ve tried it over the streaky ”This Silver’s Mine!” to save that mani. I also put two coats over ”Act Your Beige!”, that is my fav combo. So cute. I also tried two coats over black, which looks cool but I’m not satisfied with my result. I didn’t covered all the black so you could see the black edges on some nails. That bothers me. Otherwise it looked nice. It turned out being bluegreen over black.

It looks like there are shimmer in both gold and green and it’s also filled with iridescent hexagonals. Could get opaque on its own.

 

OPI - Make Light of the Situation (AYB) 04 OPI - Make Light of the Situation (AYB) 05 OPI - Make Light of the Situation (AYB) 08 OPI - Make Light of the Situation (AYB) 13OPI - Make Light of the Situation (AYB) 09 OPI - Make Light of the Situation (AYB) 14Make Light of the Situation over Act Your Beige!

 

OPI - Make Light of the Situation (TSM) 01 OPI - Make Light of the Situation (TSM) 02 OPI - Make Light of the Situation (TSM) 03 OPI - Make Light of the Situation (TSM) 04Make Light of the Situation over This Silver’s Mine!

 

OPI - Make Light of the Situation (black) 04 OPI - Make Light of the Situation (black) 05 OPI - Make Light of the Situation (black) 07OPI - Make Light of the Situation (black) 02Make Light of the Situation over black creme.

 

 

3 reaktioner på ”OPI – Make Light of the Situation

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

