Smitten Polish – Nuclear Sunshine (ABC Challenge)

Kollektion: Summer 2014 Collection

Jag äger några få Smitten men vill ha fler. Gaaah. Jag beställde några lack i sensomras…höstas…minns inte riktigt.

Nuclear Sunshine är mitt N-bidrag i Helenas ABC Challenge. Helena vilar lite för tillfället. Hoppas hon mår bättre snart. 🙂

Nuclear Sunshine är det perfekta namnet på detta galna lack. Men…är det fult? Är det fränt? Eller är det faktiskt snyggt? Om jag tittar på mina händer så blir det hummervarning, dvs, rödtonade fingrar. Färgen är gröntonad gul och det finns en risk att det övergår till snorgrönt. Men…när jag tittar på själva lacket så är det riktigt coolt. Det har en lyster, liksom. Jag fotade inomhus igår kväll men har sett det i solen idag och då var det inte tokigt alls. Hur som helst, det är ett lack som gör mig på gott humör.

Applicering: Tre lager. Lättlackat. Dock, något som jag upplever med många indies, blir formulan lite segare under tiden jag lackar. Inget som ställer till det och det torkar fort.

 

Translation:

Summer 2014 Collection

Alright, here’s an ugly but at the same time cool green toned yellow holo. Or, sometimes it’s gorgeous and sometimes it’s ugly. Warning: Lobster hands.

I kinda love this anyway. The polish has lustre and it makes me happy.

This is my N-mani in Helenas ABC Challenge. I really enjoy this challenge. 🙂

Application: Three coats. Good formula and good dry time. The polish can be a tiny bit glue-y after a while but nothing that bothers me too much.

 

Smitten Polish - Nuclear Sunshine 02 Smitten Polish - Nuclear Sunshine 09Smitten Polish - Nuclear Sunshine 03Smitten Polish - Nuclear Sunshine 04Smitten Polish - Nuclear Sunshine 05Smitten Polish - Nuclear Sunshine 07Smitten Polish - Nuclear Sunshine 08

4 reaktioner på ”Smitten Polish – Nuclear Sunshine (ABC Challenge)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

