Rescue Beauty Lounge – Turn It Around (ABC Challenge)

Kollektion: Emoting Me Collection, 2013

Nu har vi kommit till bokstaven T i Helenas ABC Challenge och jag har ett trevligt lack att visa. Jag har haft det ett bra tag men aldrig fått tummen ur att testa.

RBL tillhör den lite dyrare skaran av lack och jag förväntar mig därför bra formula och kvalitet. Lacket i sig är jag inte besviken på. Det är dösnyggt. Basen är mörkt, murrigt khakigrönt och har skimmer i koppar. Otroligt fint.

Applicering: Det jag blev besviken på var till att börja med penseln. Den var helt knas. Detta gjorde att det var svårt att måla med lacket. Jag hade säkert klarat mig med två lager annars men nu fick jag rätta till med ett tredje lager. Jag avslutade med mitt vanliga snabbtorkande överlack och jag hann knappt fota innan jag hade tipwear. Rejält också. Synd, för lacket är så himla fint.

 

Translation:

Emoting Me Collection, 2013

We have now reached the letter T in Helenas ABC Challenge and I have a nice polish from RBL to show you.

Turn It Around is really cool. The base is mossy, dark green and it consists of shmmer in copper. Love the combo.

Application: Sadly, the brush was a disaster. This is nothing I expect from a brand like RBL. They’re not really cheap. I had some troubles applying this with the brush. The formula is good, really. Easy to apply if the brush had been good. I used three coats but after the top coat I got tip wear. Not great.

 

Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 01 Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 03 Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 05 Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 08 Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 09Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 07 Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 10 Rescue Beauty Lounge - Turn It Around 12

 

5 reaktioner på ”Rescue Beauty Lounge – Turn It Around (ABC Challenge)

  1. Snyggt lack! Synd med så trist formula bara. Man får väl hoppas på en dupe från ett billigare och mer lättillgängligt märke. 😀

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

