Dior Vernis – 551 Aventure

Utskickat i recensionssyfte

I början på året hade jag äran att få sitta i juryn för Daisy Beauty Awards i kategorin nagelprodukter. Jag fick hem fem olika produkter att testa varav Dior’s nagellack var en av dem. Detta bar jag redan i slutet på januari.

Vernis-serien är nytt sedan April förra året och har enligt Dior en ny ”Gel Coat” teknologi. Varje lager blir jämnt och glansigt som glas och hållbarheten ska vara längre. Lacket stärker även nageln och gör den jämnare.

Nu har jag inte testat hållbarhet och det är omöjligt att säga om det stärker naglarna då man antagligen får använda lacken en längre tid för att se resultat.

Det jag har testat är applicering och den var det absolut inget fel på. Lätt som en plätt att måla med och täcker med två lager. Resultatet är perfektion. Glansigt och ursnyggt. Färgen är också himla fin men jag trivs alltid i korall så det är inte så konstigt att jag känner så.

Det jag känner är ju att det är ett överpris. Visst, det är Dior men jag skulle ändå aldrig lägga 265 kr på ett koralligt krämlack. Oavsett hållbarhet. Oavsett kvalitet. Därför blev denna produkten 3:a när jag betygsatte.

 

Translation:

Sent for review

This is the second year that I had the honor to be part of the jury in the Daisy Beauty Awards. I sat in the jury for the category nail products.

One of the five products I tested was Dior Vernis Nail Polish. A new line of polishes that was released in April last year. These polishes has according to Dior a new ”Gel Coat” technology and the result is even and glossy, like glass. These are supposed to wear for a longer time.

I have tried the application but not the wear. I have to say, these are excellent to apply. Easy and covers in two coats. The result is perfect. The color is so beautiful.

I didn’t give the product highest grade. It ended up as third and that depends on the price. I think 265 SEK is a bit pricey for a coral creme despite the good quality.

 

Dior Vernis - 551 Aventure 02 Dior Vernis - 551 Aventure 03 Dior Vernis - 551 Aventure 04 Dior Vernis - 551 Aventure 05 Dior Vernis - 551 Aventure 07 Dior Vernis - 551 Aventure 08

 

 

2 reaktioner på ”Dior Vernis – 551 Aventure

  1. Ser glossigt och somrigt ut ! Jättevackert… Jag har haft turen att köpa ett par Dior lack på 70% rea, 😀 ,och jag måste säga att man blir imponerad av kvalité både på lack och pensel.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

