OPI – My Car Has Navy-gation

Kollektion: Brights, Sommaren 2015
Pressprov

Idag visar jag det andra marinblå lacket för säsongen som jag har i min ägo. Denna gången OPI. Förra veckan visade jag ju glossiga Regatta, från IsaDora. De är lika, men inte dupes. Detta är mörkare än Regatta.

My Car Has Navy-gation är ett ursnyggt, mörkt marinblått lack. Mörkare och snyggare i verkligheten än vad mina bilder visar. Tänk er bläckpenneblått. Tjusigt värre men ska jag vara ärlig så hade jag hellre burit detta till hösten. Jag vill ha knalligt nu jue.

Blått och måndag, vad innebär det? Jajamänsan, Blå Måndag hos Emelie. 🙂

Det torkar till en halvmatt yta så överlack är ett måste för en glossig finish.

Jag visar bilder både med överlack och utan överlack längre ner.

Applicering: Skum formula. Vattnig och rinnig till en början så jag fick skaka flaskan ordentligt. Fortfarande rinnigt men annars gick det bra. Har läst på många bloggar att formulan är bedrövlig men så farligt var det inte. Ytan blir helt jämn och fin. En smal, snedställd pensel och nagellacksremover är bra att ha till hands efter att ha lackat med detta. Tre lager och normal torktid.

 

Translation:

Brights Collection, Summer 2015
Press sample

Emelie’s Blue Monday is here and I have pics of My Car Has Navy-gation. This is darker than IsaDora Regatta, if you were curious about that.

I really love this dark, navy blue but what I really want to wear now is bright and poppy colors.

This dries to a semi matte finish so top coat is recommended if you would like to have the glossy look.

I have pics both with top coat and without topcoat.

Application: Runny so be careful applying this. I was and still, I needed to do some clean up. Three coats and normal dry time.

 

OPI - My Car Has Navy-gatio 16 OPI - My Car Has Navy-gatio 22 OPI - My Car Has Navy-gatio 21 OPI - My Car Has Navy-gatio 19 OPI - My Car Has Navy-gatio 03 OPI - My Car Has Navy-gatio 07 OPI - My Car Has Navy-gatio 13

 

 

4 reaktioner på ”OPI – My Car Has Navy-gation

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

