Glam Polish – I Found a Dream

Kollektion: Diamonds Are A Girl’s Best Friend Collection

Man är ju segast! Idag bjuder jag på mitt allra första Glam Polish. *skäms* Jag har verkligen velat ha något lack från märket men det känns som att jag drunknar i alla nya kollektioner och märken som ploppar upp som svampar. Därför har det inte blivit av. Jag kommer att köpa fler från Glam, var så säkra. 🙂

Mitt första Glam Polish är så klart grönt och glittrigt. Grönt och glittrigt går alltid hem hos mig. I Found A Dream har en fantastisk nyans av grön. Det innehåller prismatiskt glitter men det gnistrar inte riktigt så mycket som jag hade hoppats på. Jo, i solen. Men i övrigt småglittrar det mest i grönt. Hur som så är det sååå fint. Nyansen är liksom perfekt.

Sen är det ju onsdag och även om Karin har fullt upp med sitt nya liv som mamma så har hon gjort ett inlägg där vi som är med på Grön Onsdag kan lägga in våra länkar. Så in och säg hej och läs gärna om deras resa med lille Mika. ❤

Applicering: Bra formula men! Låt det vara vid två lager. Jag skulle lacka ett tredje för att verkligen täcka men då drog penseln med lacket under riktigt ordentligt och det gick inte att rädda. Fick göra om. Annars har jag inget att anmärka på. Torktiden är normal.

 

Translation:

Diamonds Are A Girl’s Best Friend Collection

It’s Karin’s Green Wednesday and I have such a beauty on my nails.

My first Glam Polish! At last! I have so wanted to try the brand and finally I own one of the gorgeous bottles. Of course my first one is green and glittery.

The shade is so perfect. I just love it. It glitters a lot but I thought the prismatic glitter would show more. Well, it does in the sun but not so much in shadow. Still, it’s super beautiful.

Application: Two coats and good formula. Be careful though not to put a third coat on. That can drag the polish underneath with it. I did that and had to re-do the mani. The dry time is normal.

 

Glam Polish - I found a Dream 04 Glam Polish - I found a Dream 05 Glam Polish - I found a Dream 07 Glam Polish - I found a Dream 08 Glam Polish - I found a Dream 11

 

 

2 reaktioner på ”Glam Polish – I Found a Dream

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

