OPI – Indigo Motif

Kollektion: Color Paints, Sommaren 2015
Pressprov

Min tanke var egentligen att göra ett samlat inlägg med alla Color Paints men jag har verkligen inte hunnit (läs: orkat) swatcha i helgen. Det första lacket jag har testat helt på egen hand är Indigo Motif. Det här fungerar helt utan problem på egen hand men det blir ju nästan svart. På ringfingernageln lade jag ”Crown Me Already!” i botten. Det lacket är ett silvrigt glitterlack med glitter i varierande storlek.

Det som gör det lurigt att lägga detta över glitter eller t. ex. silverfoil är att lacket inte är lätt att få jämnt. Dessutom är det väldigt täckande. Då fungerar nog nästan Sheer Tints bättre.

Dessa är väl förmodligen mer gjorda för att man ska göra nail-art, måla, kladda och blanda runt.

Nu vill jag veta, vill ni se swatches på alla lack i hel manikyr som nedan? Igår testade jag nämligen att lägga fyra av lacken på varsin nagel och tänkte göra likadant med resten. Räcker det för er som swatch? Flera har ju ändå redan visat hela kollektionen?

Det är ju faktiskt Emelie’s Blå Måndag idag så detta är mitt bidrag.

Applicering: Lätt att lacka med och täcker jämnt och fint med två lager. Normal torktid.

 

Translation:

Color Paints Collection, Summer 2015
Press sample

My thought was to do a post with the whole collection but I have only swatched Indigo Motif so far. Are you interested in real swatches of the whole collection or is it ok to see these on one nail? Yesterday I swatched four of these on one nail each. I haven’t decided yet, what to do. 🙂

Indigo Motif is very opaque. Here I have two coats and one thin coat over ”Crown Me Already!”, a silver glitter.

I find it hard to get Indigo Motif even over for example a glitter or a silver foil. It gets a bit streaky. I like the color a lot, though, but on its own it gets almost black.

This is my blue mani for today’s Blue Monday that Emelie is the hostess of. 🙂

Application: Two coats that ends up perfect after two coats. Normal dry time.

 

OPI - Indigo Motif 06 OPI - Indigo Motif 07 OPI - Indigo Motif 12 OPI - Indigo Motif 14OPI - Indigo Motif 02

5 reaktioner på ”OPI – Indigo Motif

  1. Det ser läckert ut med Crown Me Already som bas.
    En färg på var nagel blir väl jättebra ! -det gäller att ta tillvara på sommaren ( var är den ?) också =D

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

