KIKO – 834 Golden Tiffany

Idag är det Emelie’s Blå Måndag och jag är självklart med. Har kapat naglarna en aning då de helt plötsligt växer som ogräs. Nu är längden precis som jag vill ha den. Nu behöver de inte växa mer. 🙂

Jag har ett fint blått lack som jag fått för länge, länge sedan av en tjej som bor i Italien. Det var på den tiden då KIKO inte gick att beställa till Sverige. Nu finns den möjligheten äntligen.

Det här lacket är ljust blått och har fint skimmer i guld. Påminner en aning om China Glaze Dashboard Dreamer men det lacket har rosa skimmer.

Jag är fruktansvärt svag för ljusa lack med skimmer och speciellt guldskimmer och det här gjorde mig inte besviken.

Applicering: Bättre formula än jag väntat mig men det krävs ändå lite jobb för att få detta jämnt och täckande. Tre-fyra lager fick jag använda men resultat är fint och det torkar ganska snabbt.

 

Translation:

It’s time for Emelie’s Blue Monday and I have such a beauty to show you. I have had this for ages and can’t really believe that now. Strange.

It’s a light blue and has fine, golden shimmer. I love everything with golden shimmer.

Application: Rather fine formula but can be a bit streaky at first. Three-four coats and good dry time.

 

KIKO - 834 Golden Tiffany 04 KIKO - 834 Golden Tiffany 08 KIKO - 834 Golden Tiffany 09 KIKO - 834 Golden Tiffany 11 KIKO - 834 Golden Tiffany 15 KIKO - 834 Golden Tiffany 16

 

 

9 reaktioner på ”KIKO – 834 Golden Tiffany

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

