Glam of Sweden – Frosted Matte – 11

Inte ska man väl ha för höga förväntningar på ett lack för en tia? Jag har sett flera som har köpt Glam of Sweden, då lack i döskalleflaskor. Flaskorna är ju grymt snygga men det har inte blivit av att jag har köpt någon.

För bara någon vecka sedan när jag var på Ica City i Borås så svängde jag förbi den roliga delen i affären, där de har smink och nagellack. Då såg jag ett gäng frostade flaskor med färgglada färger. Jag chansade på ett neonrosa.

Jag var så nyfiken på lacket då det skulle torka till en matt finish. Jag har inget neonrosa i matt finish sedan tidigare så såg fram emot detta.

Innan jag berättar om det som störde mig så kan jag säga att lacket i sig är superläckert. Det blir verkligen matt och färgen är varmtonad neonrosa. Så där har jag inget att klaga på.

Applicering: Det är nu mitt gnäll börjar. Fy bubblan sicken jobbig formula. Seg och trög och vill inte flyta ut över nageln. En får tvinga ut lacket på kanterna och då måste en vara snabb. Det torkar ju så fort. Det är jäkligt lätt till att det blir fåror och när det torkar blir det liksom hål i lacket. Hade jag köpt ett crackle-lack, var min tanke. Antagligen hade jag för lite lack till att börja med. Jag fick kämpa med tre lager och till slut såg det ok ut. På något magiskt sätt ser det rätt bra ut när det har torkat så därför funderar jag ändå på att köpa fler lack. Den här flaskan var öppnad och jag såg torkat lack i gängorna så det kanske har blivit dåligt tack vare det? Det blev lite städning nere vid nagelbanden då det var stört omöjligt att få det snyggt där.

Har ni provat dessa lacken och i så fall, hur var er upplevelse?

 

Translation:

Ok, this is a cheap polish but my gawd, the formula sucks.

I loooove the color and finish. It’s matte and warm neon pink. But when it comes to the application…not good.

Application: I hate the formula, for realz! It’s glue-y and thick and dries too fast. I had to struggle with this three coats. It ended up ok, despite the crappy formula. It dried very quickly.

 

Glam of Sweden - 11 04 Glam of Sweden - 11 05 Glam of Sweden - 11 06 Glam of Sweden - 11 07 Glam of Sweden - 11 08Glam of Sweden - 11 02

 

6 reaktioner på ”Glam of Sweden – Frosted Matte – 11

  1. Ser snyggt ut men lät ju inte alls som om det var kul att lacka med. Har några av dödskalle lacken men tror inte jag testat nåt än, fast ärligt så ville jag mest ha dom för flaskornas skull då jag älskar dödskallar 🙂

  2. Den gillade jag, jag har testat en några Glam, men kan säga att jag har slängt dem, en del var bra att applicera men stanken tålde jag inte, en del luktade så starkt så jag inte kunde använda dem. (doft känslig)

  3. Har oxå döskalleflaskorna för att de är coola 😉 har testat några och de var ganska ok för en tia. Har ett neonrosa (i en liknande flaska som din men ej frostad), fruktansvärt skirt efter första lagret, men ordnade upp sig efter ett till 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

