China Glaze – Bad Landing

Men hej på er! Jag har varit iväg på semester i Bulgarien i en vecka och glömde helt meddela att det skulle bli tyst här ett tag. Nu är jag i alla fall tillbaka. Eller, jag var tillbaka redan i lördags men har varit lat och inte bloggat.

Jag har handlat lite lack som jag kommer att visa längre fram. Trots att vi var i en större stad än förra gången vi var i Bulgarien tyckte jag att lack-utbudet var lite skralt.

Jag kikade på vilket tema som gäller denna veckan i Helenas ”The Neverending Story Challenge” och det är rött och lila.

Jag plockade fram denna söta röda som jag köpte på Gekås för rätt längesedan. Jag vet inte vilken kollektion lacket har ingått i eller om det till och med är ett lack som finns i ordinarie sortimentet?

Lacket är sommarrött. En härlig, klarröd med skimmer och faktiskt finare än jag trodde.

Applicering: Penseln kändes ovanligt smal, brukar verkligen China Glaze-penslarna vara så? Bra formula och det täcker med två lager men jag önskar nog att penseln var bredare. Måste kolla mina andra China Glaze och penslarna.

 

Translation:

Sorry for not telling you that I were going away. We’ve been in Bulgaria for a week and the weather was awesome. Now we’re back in cold and cloudy Sweden. :/

I checked the theme for this week in Helenas ”The Neverending Story Challenge” and it’s red and purple.

I picked an old China Glaze that’s so cute. The perfect summer red. Bright red with shimmer and super flattering.

Application: Two coats and good formula. But…the brush felt so thin…is China Glaze’s brush THAT thin? Have to check my other China Glazes.

 

China Glaze - Bad Landing 04 China Glaze - Bad Landing 06 China Glaze - Bad Landing 08China Glaze - Bad Landing 01 China Glaze - Bad Landing 02 China Glaze - Bad Landing 03

 

 

3 reaktioner på ”China Glaze – Bad Landing

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

