Long lasting test with CND Vinylux

Som ni förstod i gårdagens inlägg så har jag varit iväg på semester i Bulgarien i en vecka. Vi var på ett ställe som heter Primorsko där vi inte såg till en enda svensk. Rätt gött. Stranden var fantastisk och vattnet var klart och härligt. Det var rödflagg flera dagar med stora och kraftiga vågor, fast det var rätt kul. 🙂 Maten var så sjukt god och det är löjligt billigt att leva där. En rejäl måltid med öl och vin gick på som högst ca 500 spänn…för fem personer.

Även om jag älskar att måla naglarna vill jag slippa tänka på det när jag är semester men jag vill inte se några flagnade lack på naglarna. Det måste sitta där det sitter.

Jag vet att sandlack är ett säkert kort men var lite nyfiken på både Depend 7day och CND Vinylux. Jag bestämde mig för att lacka med CND Vinylux Butterfly Queen som är ett glitterlack i mörkcerise. Glitter i kombination med ett system som ska hålla sju dagar känns som ett bra val. Ett plus är att jag älskar lacket.

Hur tror ni att det klarade sig? Det fick utstå bad, sand, dusch varje dag. Jag bar lacket i över en vecka. Jag lackade två lager av lacket och två lager av överlacket. Jag hade tänkt bättra på lacket under veckan men det blev inte av.

Jag har inga superbilder på hur det såg ut när det var nylackat men jag har en mobilbild.

Translation:

Today I want to share my vacation mani that surprised me in a very good way. We have been in Primorsko, Bulgaria for a week. Lovely weather, beautiful beach and delicious food to low prices.

I love to paint my nails but when I’m away I don’t want to bother about my nails. I decided to try CND Butterfly Queen again, this time for over a week. We have been on the beach and taking a bath or two every day. So…did the mani stand strong?

Well…look at my first mobile pic. This is how it looked when we went. And the pics after that…are after over a week with sun and bath. Are you impressed? I’m impressed. I didn’t chip at all and another thing…I love the polish. 🙂

DSC_0079

Efter en vecka med sol och bad såg lacket ut så här:

CND Vinylux Butterfly Queen a 1 week 01 CND Vinylux Butterfly Queen a 1 week 02 CND Vinylux Butterfly Queen a 1 week 03

På högerhanden har jag två naglar som är i lite sämre skick och där släppte lacket en aning bara. Jag kan bara säga att jag är imponerad av hållbarheten på detta lacket. Varenda dag sa jag till min sambo, kolla, det ser ju flawless ut. 🙂

Ha en fin onsdag alla så hörs vi snart igen. 🙂

2 reaktioner på ”Long lasting test with CND Vinylux

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

