H&M – Exquisite Emerald

Idag tänkte jag delta både i Karins Gröna Onsdag och Helenas The Neverending Story Challenge. 🙂

H&M har precis bytt ut sitt egna beautysortiment och jag har haffat fyra nya lack. Detta är dock inte ett av dem. Det här köpte jag i våras. Kanske passade ni på att fynda när de reade ut hela sitt gamla sortiment innan sommaren? Jag måste säga att jag blev ganska imponerad av färgutbudet i det nya sortimentet. Det fanns en hel del roliga lack och jag fick en flashback till slutet på 90-talet och början på 2000-talet då H&M hade ett märke, minns ej namnet, med massa roliga färger och finishar.

I alla fall, Exquisite Emerald är ett fantastiskt vackert grönt lack med fina egenskaper. Jag skaffade aldrig IsaDora Beetle Green men det här kan mycket väl vara en dupe.

Nyansen är mörk och fyllig och jag anar en diskret duokrom effekt. Så himla tjusigt.

Applicering: Tre lättlackade lager och snabb torktid. Det enda jag störde mig lite på var den extremt raka och fyrkantiga penseln. Jag vill gärna ha penseln rundad då det är lättade att få fina kanter då.

 

Translation:

Today I take part in Karins Green Wednesday and also Helenas The Neverending Story Challenge since it’s blue and green week. 🙂

H&M has a new line of their Beauty products and I have checked it out. I bought four new polishes last week and I’m kinda impressed by some of the shades. I will try them soon and I guess you’re curious as well.

This polish is from the old line but it’s a gorgoues thing. I’m so glad I bought this before they disconinued the old line.

The dark green is gorgeous and Deep and I’m totally in love with it.

Application: Three easy coats and good dry time. I wish the brush were more round but it’s ok anyway.

 

H&M - Exquisite Emerald 02 H&M - Exquisite Emerald 07 H&M - Exquisite Emerald 10 H&M - Exquisite Emerald 11 H&M - Exquisite Emerald 12 H&M - Exquisite Emerald 14

5 reaktioner på ”H&M – Exquisite Emerald

  1. Riktigt fin nyans! Och nu sitter jag här och försöker komma på vad deras märke hette på 2000-talet, när jag sitter och grunnar dyker ”Divided” upp (runda flaskor med gråsilvergenomskinlig kork). Jag köpte alltid en rosaskimmrig neutral färg som hette Pink Dawn, som jag gjorde slut på, köpte ny likadan, gjorde slut på, köpte ny likadan… hahaha Händer inte riktigt idag. 😉

  2. Ping: Deltagare Grön Onsdag | Vacker & Underbar

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

