Essie – On A Silver Platter

Kollektion: Encrusted Treasures, Julen 2013

Idag är det fredag och det är galet välkommet såhär första arbetsveckan efter semestern. Jag ville fira fredag med blingiga naglar och plockade fram det här gamla lacket från 2013.

I och med att det är mycket blått glitter i kan jag lätt vara med i Helenas ”The Neverending Story Challenge”. Det är ju blått eller grönt som gäller denna veckan.

Min fina mamma köpte detta lacket till sig själv egentligen men blev osäker om det var för henne så hon gav det till mig. Hur glad blir man då? Jo, jättejätteglad. Sen att det tog evigheter tills att jag provade, det är en annan historia. Undrar om hon ångrar att hon gav bort det.

Jag kan väl säga att jag tokälskar detta. Det kom i en julkollektion men skriker inte jul utan funkar precis när som helst. T. ex. så är det perfekt när en vill vara extra glad.

Basen är vackert guldig och skimrig. Egentligen är det massvis med smått, smått mikroglitter som bildar en opak bas. I lacket finns rejält med blå hexagonaler i två olika storlekar som dessutom är prismatiska. Alltså. sjukt fint. Jag är så glad att jag äntligen har fått se detta på mina naglar.

Applicering: Vid första lagret var jag rädd för att det skulle vara svårt att få täckande men efter tre lager är det helt täckande. Det är lättlackat och torkar riktigt snabbt.

 

Translation:

Encrusted Treasures, Holiday 2013

It’s friday, yay, and I celebrate the weekend with bling!

My lovely mom gave this to me since she thought that she would never wear it. So glad she did but I wonder, does she regret that. 🙂

It has lots of blue glitter so I could participate once again this week in Helenas ”The Neverending Story Challenge”. The theme is blue or green.

I have had this for a while which is nuts. I totally fell in love with this glitter bomb. It has golden micro glitter which creates an opaque base. There are also lots and lots of blue and at the same time prismatic hexagonals in two sizes. This is too gorgeous!

Application: Three coats, easy application and good dry time.

 

Essie - On A Silver Platter 01 Essie - On A Silver Platter 08 Essie - On A Silver Platter 10 Essie - On A Silver Platter 11 Essie - On A Silver Platter 04 Essie - On A Silver Platter 06 Essie - On A Silver Platter 18 Essie - On A Silver Platter 20

 

2 reaktioner på ”Essie – On A Silver Platter

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

