Orly – Space Cadet

Kollektion: Cosmic FX Collection, Hösten 2010

Här är man nästan ett år sen till partyt så att säga. 🙂 Space Cadet…hur har jag kunnat låta bli att lacka med det? Erkänn att jag är bra på att stå emot frestelser. Nu, äntligen, har jag testat. Jag vill ju gärna ha gått igenom hela den här kollektionen eftersom jag sett promobilder på Orly’s höstkollektion och vill vara klar med den ”gamla” innan det nya goa kommer.

Space Cadet må vara hypad men inte blev jag besviken för det. Det var precis så fräsigt som alla andra har sagt. Vackert, häftigt, bländande. Vacker plommonlila i vissa vinklar, ibland guld och ibland grönt och finishen är otrolig. Här är det ingen tvekan om att det är duo…multi (?) kromt. Dessutom är det fyllt med gnistrande glitter. Det skiftar hela tiden i färg och….varför berättar jag detta? Det vet ni ju redan? Lika bra att visa mina bilder istället.

Applicering: Fyra lager fick det bli. MEN…det är det värt. Anar att det måste vara så skirt för att alla godbitar i lacket ska komma fram. Torkade ganska fort med tanke på alla lager och formulan är suverän.

English: I’m a year late to the party, I know. I have had Space Cadet in my stash for a long long time and I dunno what my problem is. Why haven’t I tried it yet? Well, it’s super gorgeous as you all know by know so I will just show my pictures.

Application: Sheer, I had to use four coats but it’s so worth it. The formula is perfect and it dries rather fast despite all coats.

Phew, that was a lot of pictures. Sorry.

Remember the movie Space Jam? The soundtrack to that movie? I loved it. 😀

 

15 reaktioner på ”Orly – Space Cadet

  1. Wooo, jag älskade den här låten när den var relativt ny och spelades på högstadiediscon och vad det nu var… Kul att höra den igen, för nog blir jag glad än idag även om det inte hör till någon genre som jag brukar lyssna på nu för tiden!

    Space Cadet är superfin, men jag tycker det kräver sitt ljus för att det ska komma till sin rätt. I lampbelysning och så tyckte jag mest att den var rätt tråkig.

    • Jag lyssnade mycket på den genren ”förr”. Uppskattar fortfarande hiphopen från den tiden.

      Håller med om att den var lite småbeige i vissa ljus så därför höll jag mig borta från den typen av ljus. Hade det på en tjejfest där ingen la märke till lacket. Hrmpff. Hur kan man inte märka SC?! Dåligt ljus, I guess.

  2. Tänk jag har aldrig riktigt fallit för SC… jag älskar att se det, det är så vackert på bild, men jag vantrivdes i det. Synd. Kanske borde testa det en annan årstid!

  3. Pingback: Blue Iguana – China Glaze » Kajalpennan

  4. Om jag bara fick rädda tio lack ur samlingen vid en eldsvåda (har pratat med sambon om detta, att om olyckan är framme vill jag att vi hjälps åt att putta ut båda Helmersarna, men om det inte går så får jag rädda tio) så skulle det här garanterat vara ett av dem. Magnifikt!

  5. Pingback: Pamsans favoriter 2011 « ClawsInColor

  6. Pingback: Models Own – Pinky Brown « ClawsInColor

  7. Pingback: Blue Iguana – China Glaze | Kajalpennan

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!