Golden Rose Matte Velvet – 107

Lila bär jag alldeles för sällan. Det kände jag när jag lackade med denna goding. Jag har en del lila lack men plockar nästan aldrig fram färgen trots att jag trivs bra i den.

Det här lacket är ett av dem jag fick av mamsen (och pappsen). Men nu skäms jag lite. Jag kan inte minnas om detta är från deras Mallis-resa eller från en resa tidigare.

Hur som helst så är jag glad att jag har testat detta nu. Flaskan är snyggt frostig men detta gör även att man inte riktigt ser hur lacket ser ut. Ja. det är lila och det är matt. Så mycket anade jag. Men på vilket sätt var det matt? Jag trodde nog att det var ett ”vanligt” matt lack utan skimmer. Men jag upptäckte direkt när jag började lacka med detta att det är ett lack som även har skimmer i sig och dessutom är sjukt snyggt. Färgen är en otroligt vacker lila.

Jag har aldrig tröttnat på den matta trenden. Den kom ju först för några år sedan och sedan var det lugnt. Men nu till höst verkar både IsaDora och Depend släppa matta lack. Jäj. Ser fram emot detta. Depend släppte visserligen redan i våras matta lack i pastelliga nyanser. Mmm. Och Zoya återlanserade ju sin matta kollektion. Jag väntar bara på att OPI ska återlansera sin Suede-kollektion som jag aldrig klickade hem. Ångrade mig bittert efteråt när de blev HTF. :/

Applicering: Första lagret är lite vattnigt och rinnigt men de två andra lagren är lätta att måla på. Det torkar inte för fort så man har gott om tid på sig att lacka utan att det knölar till sig. Torktiden är dock aningens lång men det är det värt.

 

Translation:

Why do I not wear purple more often? I really like purple. Especially dark purples like this.

I knew that this were matte but I couldn’t see if it had shimmer since the bottle are frosty. As soon as I began to apply this I discovered that this hade shimmer. What a gorgeous, matte purple. I got this from my mom (and dad) when they were on a trip in Europe, I don’t remeber if they found it in Mallorca or in another country.

Application: Three coats. The first coats was watery and runny but the other two were easy to apply. The dry time is a bit on the long side but this also made the application easy.

 

Golden Rose Matte Velvet - 107 05Golden Rose Matte Velvet - 107 01 Golden Rose Matte Velvet - 107 06 Golden Rose Matte Velvet - 107 07 Golden Rose Matte Velvet - 107 10Golden Rose Matte Velvet - 107 08 Golden Rose Matte Velvet - 107 09

3 reaktioner på ”Golden Rose Matte Velvet – 107

  1. So is the polish matte, or just the bottle? In the pictures it looks pretty shiny, so if the polish was matte I guess you put top coat over it… It is a very nice purple.

    • Nice to see some comments from you. 🙂 The polish IS matte but I’m not sure it was totally dry here. I hadn’t the time to wait. Somehow the shimmer in it makes this look a bit more shiny than an ordinary matte polish, I guess. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!