OPI – Taupe-Less Beach

Kollektion: Brazil Collection, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

I förra veckan fick jag fyra lack ur Brazil-kollektionen i pressutskick och trots att jag har några jullack kvar att prova kunde jag inte låta bli att börja testa de nya lacken.

Taupe-Less Beach började jag med för att det kändes tråkigt. Jag har känt mig trött på taupe hit och taupe dit och ville bara få detta lacket överstökat. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det här var min kopp te. Alltså, riktigt snyggt. Kanske är det så att det passar mig och min hudton.

Det är inte bara det att jag gillar den mullvadsbruna färgen. Lacket är otroligt glansigt och blir helt jämnt på nageln. Jag fick ju fyra lack att testa men om resten är som detta måste jag skaffa mig fler ur kollektionen.

Btw, jag har ett I-landsproblem. Det har uppkommit den senaste tiden. Mina naglar växer som ogräs och jag har kommit fram att jag trivs bäst i lagom långa naglar. Nu tycker jag att de har blivit för långa men det är så förbenat tråkigt att fila naglarna. Hinner knappt fila ner innan de är för långa för min smak igen. Knäppt problem, jag vet. 🙂

Applicering: Två lager och det har perfekt formula. Flyter ut och blir alldeles perfekt på nageln. Torktiden är normal.

 

Translation:

Brazil Collection, Spring 2014
Sent for review

Last week I got four lacquer from the Brazil Collection for review. I still have some holiday polishes left to try but couldn’t resist to begin with these new ones.

My first pick was Taupe-Less Beach because I thought it looked boring. I often start with the less interesting shades in a collection. I was surprised though, by how much I liked this. Taupe is not a favorite but this shade is somehow very nice. I think my nails look fantastic in this polish. It so glossy and shiny and looks perfect on the nails.

Application: Very smooth and easy to apply. Two coats and normal dry time. I think I need more polishes from this collection if the rest have the same qualities.

 

OPI - Taupe-Less Beach 03

OPI - Taupe-Less Beach 05

OPI - Taupe-Less Beach 07

OPI - Taupe-Less Beach 08

OPI - Taupe-Less Beach 09

OPI - Taupe-Less Beach 11

OPI - Taupe-Less Beach 12

 

21 reaktioner på ”OPI – Taupe-Less Beach

  1. Schnyggt! Tror jag blivit lätt mätt på senare årens släpp av grönt och blått och alla möjliga glitterfärgkombos och börjar mer och mer dras till taupe- och nudefärger. Känner mig mest sugen på de olika nudeisarna och taupeiasarna i Brazil-kollektionen och det fast jag är galen i blåa och gröna lack. ^_^ Verkligen i-landsproblem, mina naglar växer också som ogräs. Jag brukar faktiskt då och då klippa dem så långt ned som möjligt och sedan fila ned som så långt det går med glasfil. De är ganska långa igen på bara 2-3 veckor. För min egen del tycker jag det är lättare att starta om från scratch än att fila ned dem till hälften, tar en evighet ju…

  2. Jag har samma I-landsproblem som dig. Mina naglar växer som ogräs, och filar jag ner dem till den perfekta längden är de för långa dagen efter. Men som du säger, det är skittråkigt att fila dem.

    Kul att du fått några Brazil-lack! Av tidigare swatcher att dömma är jag mest sugen på Don’t Bossa Nova Me Around, Live.Love.Carnaval och Red Hot Rio. Denna är absolut snygg men lite för lik Berlin There Done That tycker jag. 🙂 Kram

  3. Ja du, mina naglar bara går av och skivar sig så jag blir lite avundsjuk… 🙂 Fast jag trivs rätt bra med ganska korta naglar också.
    Jag kanske borde testa Taupe-less Beach. Jag fick det på pressreleasen och har inte känt mig sugen alls, men det kanske är snyggare på än jag tror.

  4. Helt klart mycket finare på dina naglar än när man bara såg flaskan. Ett bra och ha lack skulle jag nog säga. Och jag trivs också bäst i lagom långa naglar, men precis som du tycker jag det är supertråkigt att hålla på att kapa dom.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!