Depend – 441

Kollektion: Summer Nailpolish 2015
Utskickat i recensionssyfte

Dåså, dags att börja lacka med Depends sommarkollektion. Jag har både de vanliga minilacken och de nya O2-lacken. Kollektionerna är identiska men jag valde att lacka med O2. O2 har en patenterad formula som släpper igenom syre bättre till nageln. Dock behöver man använda både underlack och överlack från serien vilket jag glömde här.

Det andra som skiljer lacken åt är penseln. Till O2-lacken är det samma pensel som till 7day. Perfekt då jag verkligen gillar den rundade stabila penseln jämfört med penseln till de vanliga minilacken.

Jag började med det gröna 441. En mjuk, grön krämis. Helt ok, kanske ett mellanlack. Jag gillar skarpa gröna, pigga gröna och limegrönt men just denna nyansen är lite för mjäkig.

Och just det ja, det är ju fortfarande onsdag så detta är mitt bidrag till Karin’s Gröna Onsdag.

Applicering: Två lättlackade lager. Torktiden är normal.

 

Translation:

Summer Nailpolish 2015
Sent for review

Now, it’s time to start swatching Depend’s summer collection. I’ll start with the soft, green creme. This collection is available in the ordinary small bottles and also the new formula O2.

441 is an nice green but nothing thrilling. I love bright green, neon green and lime green but this one is just ok in my opinion.

This is my contribution to Karin’s Green Wednesday, by the way.

Application: Two easy coats and normal dry time.

 

Depend - 441 02 Depend - 441 03 Depend - 441 04 Depend - 441 05 Depend - 441 07 Depend - 441 10

 

6 reaktioner på ”Depend – 441

  1. Pingback: Deltagare Grön Onsdag | Vacker & Underbar

  2. Pingback: Cuccio High Gloss Top Coat | WHINAR.se

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!