Depend 7day – 7062 Verry Berry

Kollektion: Höst 2015
Utskickat i recensionssyfte

Hux flux, så blev mina naglar i dåligt skick. Har kapat dem och då känns det alltid lite tråkigt att lacka naglarna. Men men, de växer väl snart ut igen.

Igår började jag med att testa Verry Berry från höstkollektionen, som är ett mörkt, bärigt krämlack med mycket glans. Jag har tre lager på bilderna och då blir det ganska mörkt. Vid två lager är det någon nyans ljusare men tyvärr inte helt täckande som jag vill.

Nyansen är verkligen så perfekt nu när hösten börjar närma sig. Jag känner mig så kluven bara. Egentligen tycker jag att det är trist med den här typen av färger men ändå så trivs jag i detta lacket. Kanske är det så att en har gått i massa sommarfärger länge och att det känns omväxlande och nytt med en höstfärg? Och nä, värst unikt är det inte. IsaDora Bohemian Rose (också nyhet för i höst) är snarlik eller till och med en dupe.

Applicering: Bra formula men kan bli lite flammigt vid för få lager. Tre lager här och snabb torktid.

 

Translation:

Fall 2015 Collection
Sent for review

Let’s take a look at the first polish from Depend 7day’s Fall collection. A dark, berry creme with high shine. I’m usually not found of this kind of shade but still, this is rather nice. Maybe I just felt for wearing a fall shade?

I began with two coats but it was still a bit uneven so I put a third coat on. It’s a big difference in the shade with three coats, much darker. I think this is a nice polish. I don’t love it but it looks good.

Probably a dupe or very similar to IsaDora Bohemian Rose.

Application: Three coats, easy application and good dry time.

 

Depend 7day - 7062 Verry Berry 01 Depend 7day - 7062 Verry Berry 02 Depend 7day - 7062 Verry Berry 04 Depend 7day - 7062 Verry Berry 05 Depend 7day - 7062 Verry Berry 07Depend 7day - 7062 Verry Berry 06 Depend 7day - 7062 Verry Berry 08

 

 

En reaktion på ”Depend 7day – 7062 Verry Berry

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!