Jag hyllar Sminkan!

Tack Sminkan!

Ja, faktiskt! 🙂

För ca 1 1/2 år sedan så satt jag och surfade runt. Visste inte vad jag skulle surfa på så jag gjorde en sökning på Google. Sökte något i stil med ”smink” samt ”blogg”. Fick då bl. a. upp Sminkans blogg. Det var här det började kan man säga. Min entré in till skönhetsbloggsvärlden. En ny dörr öppnades och bakom den fanns bara härliga färger och massa inspiration.

Vilken inspirationskälla! Bilder på lack och snygga sminkningar. Tack vare Sminkan har jag inhandlat, OPI – Pretty at the Premiere och OPI – Glamour. Tack vare Sminkan har jag hittat massa andra härliga bloggar om Make-Up och nagellack. Tack vare Sminkan har jag upptäckt Make Up Cosmetics.

Har under lång tid använt mig av Sminkans länklista när jag dagligen gått igenom bloggar. Har därför upptäckt andra jättefina och inspirerande bloggare.

I början hittade jag bara ”Dagens Outfit”-bloggare.  Inte kul, tycker jag. Kanske har jag inte hittat rätt så kallade modebloggar men jag upplever det som att det ofta är en annan attityd där. Lite råare, mer avundsjuka, elaka kommentarer etc. Har inte sett det någonstans i skönhetsbloggsvärlden. Varma bloggar och människor. Här gläds man åt varandras eventuella framgångar och ger positiv feedback. Sånt tycker jag om.

Nåja, detta var min första hyllning till den första bloggen som till slut gjort att jag själv påbörjat en blogg. 🙂

Ha nu en trevlig kväll alla där ute och glöm nu inte att kika runt bland mina länkar till mina favoritbloggar. Där finns inspiration i massor.

3 reaktioner på ”Jag hyllar Sminkan!

  1. Instämmer också helt! Sminkan var min inkörsport till beautybloggar också, och hon har lärt mig såååå mycket. Hon är och förblir en av mina främsta inspirationskällor!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!