China Glaze – Tantalize Me

Tantalize Me är ett typiskt lack som jag länge hade på önskelistan. Köpte det till slut för säkert ett halvår sedan. Sedan har det blivit stående. Det är ett väldigt vackert, ljuslila lack som är lite lagom duokromt. Eller duokromt vet jag inte. Det snarare skimrar diskret i blått. Därför blir det ett ganska kallt lila lack.


Så här ser det ut i dagsljus. Är väldigt förtjust i färgen men det hade nog passat bättre till sommaren. Min bleka hy gör att lacket liksom flyter ihop med händerna. Det ser lite fisigt ut.

Jag gillar det blåa skimret. Det gör lacket lite mer intressant. Annars hade det nog varit lite; ”meh!?”


Ni får ursäkta det oljiga kladdet men jag var tvungen att överdosera med olja på nagelbanden.
Det var ok att måla med men jag hade inte rätt tålamod idag. Målade tre lager lite för fort så det ville inte torka så fort som jag ville. Lyckades stöta till några naglar så att det blev några tråkiga märken. Märkte även att man får vara lite försiktig med mängden på penseln. Lyckades nämligen få luftbubblor på vissa naglar.


Ganska diskret men jag gillar det ändå. 🙂

Här kom det mer till sin rätt.

Nu blir det film och ostbågar. Myspys!

10 reaktioner på ”China Glaze – Tantalize Me

    • Ja, det har varit några lack från ChG nu som kladdat och krånglat lite. Har inte upplevt det så tidigare. Det är tråkigt när man lägger ner tid på lacket och det första som händer efteråt är att man får märken här och där. Tålamodet prövas helt enkelt.

  1. Jag tycker det ser vackert ut, fint med det kalla skimret i lacket! Förstår dock hur du känner med det där med att det smälter ihop med händerna fast ändå inte. Jag har Nubar Brilliant just nu, rosa holo, och har lite liknande känslor för den. Tror att det kan bli bättre till sommaren dock…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!