Kreativ Blogger

Har suttit och lusläst inläggen ”Kreativ Blogger” hos andra bloggare och tänkt att, ”vad kul om man fick en sådan Award. :)”

Och så fick jag det! 😀 Tack så mycket Stephy!

Började fila på detta inlägget igår och såg idag att Karin/vacker & underbar hade nominerat mig också. Så då gör det väl inget om jag nominerar en redan nominerad så att säga. 🙂

Det går alltså ut på att lista 7 saker om sig själv som kan handla om vad som helst. Sedan ska man nominera 7 andra bloggare. Det var svårare än jag trodde, att komma på 7 saker om sig själv.

1. Håller på att öva på att vara utan smink utanför dörren. Börjar gå riktigt bra. Har till och med varit och handlat på Ica utan något smink alls. MEN…jag känner mig inte bekväm alls och vill helst inte träffa på någon jag känner då. Jag känner mig väldigt stolt över mig själv när jag klarat av det. Vet inte om det beror på att jag är blekare än blekast, med helt genomskinliga ögonfransar och rödmosig hy.

2. När jag får dille på något så är det bara det som gäller. T. ex för något år sedan var jag tvungen att skaffa mig pashmina-sjalar i alla möjliga utförande och färger. Detta gick snabbt över till nagellack och där har jag nog fastnat för all framtid. Detta gäller även skuggor från Make Up Store. Har nog alltid samlat på något. Det jag samlar på vill jag ha ordning på. I övrigt är jag en slarver.

3. Jag kan besöka Transdesign, Nailderoyale och liknande flera gånger i veckan och lägga in nagellack i varukorgen även om jag vet att jag inte ska handla. En typ av förberedelse inför kommande shopping. Vet inte vad jag får ut av det men det känns bra. 🙂 Detta gäller även eBay där jag har en lång minneslista på nagellack som jag vill ha…någon gång. Har dessutom en önskelista i ett Word-dokument på nagellack jag vill köpa.

4. Jag gråter när jag får höra talas om djurplågeri. Jag blir så ledsen och uppgiven när jag vet att människor är så grymma. Hur kan det vara möjligt. Det värsta var nog när jag såg en del av dokumentären där dom tar upp behandlingen av delfiner. Jag mådde/mår verkligen illa.

5. Jag använder ljudeffekter…ofta. Det är någon ful ovana jag haft sen jag var liten. Även i jobbet drar jag till med effekter utan att jag tänker på det. Jag jobbar i butik och främst mot företagskunder. Kanske inte alltid är så proffsigt. Det måste bero på att jag tittade på Tom & Jerry jämt när jag var liten. Spelade in på video varenda gång det gick på Lilla Sportspegeln och tittade sedan hela dagarna. Jag är inte säker, men det kan bero på det. 🙂

6. Jag är tidsoptimist. Jag lär mig aldrig. Kommer nästan alltid lite sent till jobbet eller om vi ska någonstans. Det spelar ingen roll om jag har gott om tid på mig. Blir försenad ändå. Idag t.ex ska vi få besök vid fem. Jag har inte börjat städa eller duscha eller något. Men…jag har ju gott om tid…

7. Jag var DJ när jag var runt 20. Har alltid varit otroligt musikintresserad och var den som alltid hade blandband med mig på festerna när jag var i tonåren. Började DJ:a när jag var runt 19 och höll på i några år. Min pappa var otroligt snäll och ställde upp jättemycket. Han ordnade så att jag fick tag i utrustning och sedan hyrde jag släpkärra och åkte runt på olika spelningar. Höll tyvärr inte på så länge p.g.a. att jag fick ett ”riktigt” jobb. Orkade därför inte spela på helgerna. Ibland ångrar jag att jag slutade helt. Speciellt när jag ser andra kvinnliga deejays.

8. Nu kom jag på en till. Jag fuskar lite och kör 8 punkter istället. När jag gick i högstadiet var jag lite betuttad i en grabb som var lika gammal. En natt drömde jag att vi var tillsammans och den drömmen var så otroligt stark. Jag tänkte på detta dagen efter och var nästan rädd att han skulle komma på mig…knäppt, jag vet. Har aldrig glömt denna drömmen. För ca tre år sedan var jag ute på krogen i vanlig ordning och helt plötsligt är samma grabb ute. Har inte träffat honom sedan högstadiet och vi tog kontakt direkt. Idag bor vi tillsammans i ett hus och har en liten katt ihop.

Ska nu nominera 7 andra bloggare och dom kommer här:

Skorpans Äventyr, Sussie’s Saga, Kajalpennan, Drenched In Color, Metal Barbie, Hanna Ögren, MEJX

3 reaktioner på ”Kreativ Blogger

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!