OPI – ”Sheer” Your Toys!

Äntligen fungerar något på denna dator. Har inte kunnat logga in på WordPress på hela kvällen och det brukar aldrig strula. iTunes har helt slutat fungera på datorn och det gör mig lätt irriterad. Men…nu ska jag inte gnälla utan äntligen visa lite lack. 🙂

”Sheer” Your Toys är det enda lacket i samlingen som jag har betalat 150 spänn för på Kicks. I början på mitt nagellacksmissbruk så släpptes OPI’s julkollektion 2008. Oh, vad många lack jag ville ha från den kollektionen. Jag tror jag lyckades skaffa mig dom jag helst ville ha. ”Sheer” Your Toys tyckte jag var så fantastiskt unikt och coolt att jag alltså betalade såpass mycket för det. Lite unikt är det allt.

Det är ett ljust grått, skimrande lack med glitterpartiklar i kopparrött (?) som inte syns om man inte tittar på lacket på nära håll. Jag får en känsla av att det går liiiiite, lite åt det lila hållet.

Jag gillar verkligen det här lacket. Nu är det andra gången jag har lackat med det och jag tröttnar faktiskt inte även om det ”bara” är grått. Det ser så snyggt ut på naglarna.

Applicering: Lättlackat. Det är ju OPI och jag har aldrig upplevt dem som svåra. Torkar fort och lätt. Har för mig att det slutade med tre lager.

Det har varit mycket turer kring OPI hit och dit och jag har själv ganska dålig koll på det hela. Så som jag har tolkat det så kan man inte längre köpa OPI via de vanliga webshopparna som 8ty8, Transdesign osv. Trist, tycker jag. Det får väl bli eBay i fortsättningen.

Nog om det. Bilder vill vi ha!!

Det verkar fortfarande som att WordPress krånglar. Detta inlägget har tagit så lång tid att få till. Det kan ju även vara a min dator som strular. Det verkar vara något allvarligt fel med den.

Nu har jag inte kunnat kommentera bilderna eftersom det krånglar men de är tagna både med och utan blixt och i lite olika ljusförhållanden. Nu orkar jag tyvärr inte skriva mer. Grey’s börjar ju nu! Ha en skön kväll!

8 reaktioner på ”OPI – ”Sheer” Your Toys!

  1. Ett riktigt fint lack. jag vägde mellan att köpa detta eller inte men till slut avstod jag.

    Trist den dör OPI-historien. Som du säger får det bli ebay i fortsättningen, men riskerar nog att bli dyrare där med nu. ”tur” att jag försöker dra ner på lackinköpen…

    • Jag köpte även Zoya’s Harley…det är ju ganska likt så det hade jag nog inte behövt. *harkel*

      Ska bli intressant att se vad som händer i OPI-röran. Har inte köpt så många OPI det senaste och ångrar det lite nu. Det är några jag gärna vill ha.

      Borde också dra ner lite på inköpen men köper inte överdrivet mycket just nu. Önskar faktiskt att ekonomin räckte till att köpa mer. Måste vara lite förnuftig emellanåt också. 🙂

  2. JA, den kollektionen var bra! Tror jag köpte alla utom krämlacken. ;D

    Sheer Your Toys är inte illa. Jag har nog haft mitt ett par gånger också. Favoriterna är dock You’re a Doll och Glamour Game samt röda A Ruby for Rudolph.

    • Jaaaa! You’re a Doll är jättefin. Glamour Game skaffade jag aldrig. Det ångrar jag en aning. Den kanske fortf går att få tag på. A Ruby for Rudolph är också en favorit ut kollektionen. 🙂

    • Ja, det är kul med stickers. Lättare än konad och piffar lätt till vilket lack som helst. Ska försöka använda dom lite mer bara. Dessa hittade jag på Gekås för billig peng. Sånt gillar vi! 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!