Diamond Cosmetics – Never So Ever-Green

Kollektion: Fall 2009

Vilken underbar nyans av grönt. Ett riktigt murrgrönt lack med massor av skimmer i bl. a guld. Eller jag skulle nästan säga att det glittrar även om det bara är skimmer.  Jag vet inte vad man ska säga att det är för typ av grön. Den är mörk och kall men lacket blir varmt tack vare guldskimret. I solen ser det helt underbart ut. Det går lite åt mörk olivgrön. Jag har dessutom inget liknande grönt i samlingen och många gröna lack har jag. :S

Applicering: En dröm. Många andra dyrare märken borde gå en kurs hos Diamond Cosmetics i formulateknik. Det flyter på som smör, lätt och enkelt och den lite mindre penseln fungerar också bra. Torktiden var ok med Seche Vite och jag klarade mig på två lager. Enda anmärkningen jag har och som jag brukar ha på just DC är att det blir tipwear väldigt fort. Dagen efter syntes det redan och det var då jag fotade. Annars har lacket hållit sig bra och det har inte chippat de 3-4 dagarna det har suttit på naglarna.

Bilderna gör inte lacket rättvisa. Det är mycket, mycket finare i verkligheten.

Hann med lite eftermiddagssol.

Nu blir det snart sängen här. Imorgon är det äntligen fredag igen och jag hoppas att ett paket har dykt upp då, ett trögt Transdesignpaket.

Helgen är fullproppad så kanske blir det lite skralt med inlägg…men jag ska försöka få ihop i alla fall ett.

Dröm sött!


11 reaktioner på ”Diamond Cosmetics – Never So Ever-Green

  1. Snyggt!!
    Det märkliga är att jag sitter med ett lack på naglarna som nästan ser identiskt ut, men det är Zoyas Edyta, det känns väldigt deja vue. Jag får se om jag hinner få upp bilderna på det ikväll…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!