OPI – Extra-Va-Vaganza

Kollektion: Burlesque Collection, Vintern 2010

Äntligen lite glitter. Har varit sugen på att testa Extra-Va-Vaganza ett tag nu efter att jag sett en kund ha detta på naglarna. Jag reagerade på att jag gillade det så mycket då eftersom det inte är favoriten ur kollektionen.

Jag testade detta i helgen eftersom vi skulle ut och bowla och käka. (Naglarna höll två bowlingomgångar, pju)

Det är ganska fulsnyggt faktiskt. Nu kommer jag inte ihåg alla färger som finns i lacket men orange är helt klart den dominerande färgen och guld och silver finns också i kompotten. Jag anar även grönt och kanske t.o.m. rosa. Jag gillar det eftersom det är unikt och lite knasigt. I vanlig belysning är det kanske inte galet vackert men det glittrar fantastiskt fint i solen.

Applicering: På bilderna är det tre lager men jag hade kunnat köra ett fjärde ser jag nu. Jag målade ganska tunna lager så tre räcker säkert i normala fall. Torktiden var helt normal och formulan är inget att klaga på.

English: Finally, some fun glitter. This is rather unique, that’s  why I like it. Maybe not the most gorgeous glitter polish I’ve seen but kinda cool. There’s mostly orange glitter and it looks fantastic in the sun.

Application: In the pictures I’ve used three coats but I think it would look better with four. Dry time is normal and the formula is no problem.

Eftersom lacket inte är extravagant blir det ett liveklipp med Rammstein som definitivt är extravagant. Hela Rammstein är ju något utöver det vanliga. 🙂

The polish isn’t that extravagant but Rammstein is, so here’s a live clip with one of my favorite songs by them.

15 reaktioner på ”OPI – Extra-Va-Vaganza

  1. A quick hello from a male UK nail polish fan! Just found your blog – a fantastic mix of nail polish and excellent music – a really nice idea! Expect more comments as I have subbed to your blog (I use Google Reader).

  2. Pingback: Pamsans favoriter 2011 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!