Misa – Genie In This Bottle

Kollektion: Wishes Collection, Våren 2011

Mitt första och hittills enda lack från Wishes. Var tvungen att testa för att se om det var min grej. Egentligen var det inte min grej men jag kan ändå inte låta bli att tycka om dessa extremljusa pasteller med sitt skimmer. Jag måste erkänna att jag är lite sugen på att beställa fler från kollektionen. Det jag föll för mest när jag var tvungen att välja ett var Genie In This Bottle.

Det lilarosa skimret är verkligen vackert och utan skimmer hade jag nog hoppat över denna kollektionen helt. Basen är mjölkigt gråbeige men det som oftast syns är skimret så det ser verkligen ut som ett ljuslila lack på håll. Fick inga bra bilder och jag fick smuts på ena nageln så det ser ut som en megastor luftbubbla men det är det inte. En annan nagel fick sig en törn innan fotning så det är väl inte klockrent. Men jag bjuder på dessa halvbra bilderna ändå.

Applicering: Jag förväntade mig en konstig formula men den var helt ok. Var det två eller tre lager? Det har jag minsann glömt. Nåja, det är lättarbetat så det är ingen fara om det är tre. Torktiden upplevde jag som normal.

English: I don’t think this is my thing but I kinda like it anyway. I only have Genie In This Bottle from this collection but it is possible that I will buy some more polishes from Wishes Collection because they are so cute. The base here is milky grey or beige. Can’t really tell. The shimmer is pink or purple. Also hard to tell. It looks like a pale purple from a distance.

Application: Smooth and easy. Two or three coats, I don’t remember. Sorry. Normal drytime.  

 

 

6 reaktioner på ”Misa – Genie In This Bottle

  1. Jag har det här och ett till ur kollektionen kvar att testa. Jag har gillat samtliga hittills, tycker skimret är så vackert och så har jag inga liknande lack sedan tidigare heller.

  2. Trodde inte heller att jag skulle gilla dessa ljusa, bleka lack, men de gick verkligen hem hos mig. Vackra som bara den, men formulan var verkligen förkastlig i mina flaskor..

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!