Min allra första sandwich!

Jag har länge tänkt att jag ska göra en sandwich, d.v.s. när man lackar med t. ex. ett jellylack över ett glitterlack för en skön effekt. När Annie gjorde en sandwich med det gula RBL Square Pants blev jag inspirerad. Jag har nämligen RBL Bikini Bottom som är alldeles galet skirt men egentligen snyggt. Äntligen har jag funnit ett användningsområde för det stackars lacket. Dessutom passar jag på att visa er detta idag, på Lelacks Nail Art-söndag. Bra va?

Min förra manikyr var alltså grunden till denna sandwich och resultatet blev fränt för att vara min första sandwich. Nästa gång kommer jag att testa ett mer rafflande glitter under. Jag är ändå nöjd med detta och även om tanken inte var att det skulle bli en påskmanikyr så går det inte att komma ifrån att det ser ut som små ägg på naglarna.

English:

This is my first sandwich and Annie is my inspiration. I used one coat of sheer RBL Bikini Bottom over Glamour White and Incognito. I think it looks ok for being my first sandwich. This was not my last sandwich, I will try this several times again ‘cause it was really fun. I have plenty of ideas in my head right now.

The ingredients

 

17 reaktioner på ”Min allra första sandwich!

  1. Jag gillart! Det är nog den bästa diskreta jellymackan jag sett. Annie’s sandwich fick mig att äntligen skicka efter Gems – kan knappt bärga mig att få hem det. Jellymackor är bland det finaste jag vet.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!