A-England – Princess Sabra

Kollektion: The Legend

Jag kom på i sista sekund igår att det är holofredag idag. Det var nära ögat jag lackade med något oholografiskt. Pju. Det kunde gått riktigt illa där. 😉

Jag grabbade snabbt tag i Princess Sabra som lockade mig minst. Man sparar det bästa till sist som vanligt. Mitt första intryck av lacket i flaskan var; varför beställde jag detta? Det såg så mesigt ut där i flaskan så jag blev glatt överraskad när jag märkte att jag faktiskt älskar Princess Sabra. På riktigt alltså. Det är något förtrollande med A-Englands hololack. Även om holoeffekten är sparsam så är de så välgjorda. Lacken blir bara så jäkla snygga på.

Sabra är lite svår att beskriva. Färgen är inspirerad av Adinas (personen bakom A-England) katt Tristams ögonfärg. Bara det gör ju att man måste ha lacket. Det är en blandning av ljus olivgrön, smutsgul och brun. Holoeffekten må vara sparsam men den syns absolut och i solen är det så vackert. Det är som en sober variant av holo. Dessutom…jag som nästan alltid får tipwear har inte sett en enda tendens till tipwear ännu. Det ser bara perfekt ut och jag är helt enkelt ganska lycklig med detta på naglarna. Kan även bero på att solen skiner, det är fredag och lön. 😀

Nu får ni se bilder på lacket inomhus. Jag kommer att lägga till solbilder ikväll då jag tog bilder på lacket i solen först idag på morgonen.

Applicering: Börjar vi bli bortskämda med bra formula? Jag tycker lacken blir bättre och bättre och även det här var underbart att lacka med. Bara att pensla på två enkla lager, klart! Torkar fort som attan.

English:

The Legend Collection

This was a surprise to me. I thought that this looked dull in the bottle but on the nails…oh…on the nails. Such a beauty. The color is hard to describe. It looks like a mixture of light olive green, dirty yellow and brown. The holo is…soft but gorgeous. It’s not in your face holo but it’s so perfect. The A-England holos are enchanting somehow. The color is as well inspired by Adina’s cat Tristam’s eyes. That makes me love this polish a little extra.

I will show you indoor pictures now and add sunshine picture later this evening.

Application: Flawless, just flawless. Two perfect coats, very good dry time.

 

20 reaktioner på ”A-England – Princess Sabra

  1. Jag har bara testat ett av mina än så länge, men om formulan är lika bra på dom andra så måste jag absolut köpa flera! Helt underbart att lacka med.

    Sabra ser riktigt fint ut 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!