Zoya – Ki

Kollektion: Suede, Hösten 2004

Inköpsställe: eBay för längesedan.

Det här får nästan bli ett inlägg som ingår i Cactus´ Eländiga Vecka. Har haft oflyt det senaste vid lackningen. Är noggrann och försiktig och ändå stöter jag till något som är i vägen och allt blir förstört. När jag lackade med Ki gick det inte bättre. Det här har jag sparat länge och väl och väntat till rätt tillfälle och så går allt åt pipsvängen. Det blev tjockt och fult.

Jag kanske inte var beredd på att formulan var lite knölig. Det blev i alla fall inge bra. Dessutom hade jag precis filat till naglarna och det ser inte heller bra ut. Jag fotade ändå men känner redan för att göra om, göra rätt. Min belysning var ingen höjdare på att ta fram detta egentligen vackra lack. Jag vill ha SOOOL.

Om någon nu skulle ha missat vad Ki är för lack så är det ett duokromt eller multikromt lack med bl. a. lila, grå, gröna toner. Skiftar färg som sjutton och jag hade älskat det om jag inte sabbat appliceringen.

Applicering: Jag var kanske trött och hade lite tidsbrist men det är en lite besvärlig formula. Onödigt rinnig som gärna vill pöla sig vid nagelbanden. Ogilla på det! Tre lager och torktiden var nog ok men inte snabb. Snabbt tipwear som förmodligen berodde på överlacket.

 

English:

Collection: Suede, Fall 2004

I have an oldie for you today. Unfortunately these isn’t the best pictures of it. The formula wasn’t what I was hoping for. It was late and the result wasn’t nice but I took pictures of it anyway. I think I should redo this manicure sometime. At first, the application made it look bad, secondly, my lightning had problem showing the right colors. It’s so much nicer in person. Duochrome or is it multichrome? It shows purple, grey and green and changes color all the time.

Application: More runny than I expected. Three coats and drytime is a bit longer than normal. And then…after the top coat I got tipwear almost immediately. I need to try this once again…some day…when the sun is shining.

 

Ok, it maybe doesn’t look THAT bad in the pictures. It didn’t look that good in person, though.

Oh nineties, oh nineties. 🙂

 

23 reaktioner på ”Zoya – Ki

  1. Det här var ett av mina första Zoya-lack! Jag kan nog hålla med om att formulan kanske inte är den bästa, men jag tycker det funkar bra med några tunna lager. Vackert är det iaf!

  2. Dina bilder är inte dåliga alls. tror det hade blivit sämre i sol faktiskt för det är sällan duokroma lack visar sin bästa sida i solsken. Ki är ett av mina första zoyalack och jag har faktiskt två flaskor av det.Jag tycker mycket om det.

    • Bilderna är bättre än verkligheten. Vet inte vad som hände. Det blev knas och det slutade med för många tjocka lager. Jag gillar det verkligen och hoppas att jag lackar med det snart igen.

  3. Så illa blev det då inte! Lite tjockt kanske men annars är det toppenbilder 🙂 Däremot går jag emot strömmen och är inte så förtjust i hur Ki ser ut i sig. När jag testade det tyckte jag bara det var grålila med en touch av mer grått… ska ge det en chans till men än är jag inte övertygad :p

    • Ok, jag kanske överdrev en aning men jag lovar att det såg crappy ut irl, så att säga. Blev faktiskt bättre på bilderna. Nåja, får testa det igen helt enkelt, för jag gillar verkligen lacket. Jag tycker du ska ge det en ny chans du med. 🙂

  4. The Zoyas hate Poshe 😦 The vast majority of them will shrink awfully. Try to use INM Out the Door (fast drying topcoat – it does not shrink these polishes like Poshe) or a regular topcoat – I use Orly’s Magifique with them and no shrinkage whatsoever. It does not dry fast, but they should be ok i 20 minutes, or so.

  5. Jag ser inte något fel alls på dina bilder, tycker att lacket ser både slätt och vackert ut och inte ett dugg tjockt eller knöligt! Och jag tar det här inlägget som en påminnelse om att jag måste skaffa Ki, snarast! Tack för det.

    • Ja, du måste faktiskt skaffa detta. Så fina kommentarer jag får trots att jag själv kände mig såååå missnöjd. Kanske inte ska vara så självkritisk. Men…du är inte bättre själv. Du tar ju alltid perfekta bilder men är ofta så där nöjd? 😉

  6. A very nice looking older duochrome. Sounds like the formula isn’t great though. Have you seen the new W7 multichromes (called metallic venus / mars / mercury etc) – very nice and very cheap duochromes – not sure how easy they are to get outside the UK…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!