China Glaze – Frosty

Kollektion: ´Tis The Season To Be Naughty And Nice, Vintern 2010

Inköpsställe: 8ty8 Beauty

Sminkan kör nytt tema; ”Lackar Mot Jul”. Självklart hänger jag på. Har en del jullack som jag inte testat och nu är det ju perfekt att gå igenom de där lacken.

Frosty kom förra julen och jag hann aldrig prova alla jullacken då. Inte för att Frosty inte går att använda annars men det passar bra i vintertid. Önskar bara att det var lika frostigt ute. Nu är det istället åska, hagel, storm och regn.

Jag önskar så här i efterhand att jag hade grundat med ett underklädeslack eller ett vitt täckande lack. Mina naglar är fult missfärgade och det lyser igenom. Själva lacket är jag himla förtjust i. Det är vitt och frostigt, fyllt med glassflecks och skimmer åt det kalla hållet. Jag lackade med tre lager men det är ändå lite skirt. Fyra lager hade förmodligen gjort att lacket blivit för tjockt och det gillar vi ju inte. Nä, nästa gång blir det till att grunda med ett annat lack och köra layering. Det kan bli snyggt. Försök att inte bry er om min torrisar till nagelband. Urk.

Applicering: Jag har inget att anmärka på när det kommer till formulan. Lättjobbad och lagom tjock. Torktiden kunde ha varit bättre men samtidigt var det ganska rejält med lack på naglarna. Tre lager.

 

English:

Collection: ´Tis The Season To Be Naughty And Nice

Frosty from last year´s  holiday collection is cute and delicate. My nails are yellow and ugly, though, so I should’ve used a white polish as a base and then used Frosty as layering. Well, it’s still very nice and sparkly. Milky white with glassflecks. Sorry ‘bout my dry cuticles.

Application: Great formula and I used three coats. Drytime is a bit slow but nothing to worry about really.

 

17 reaktioner på ”China Glaze – Frosty

  1. Det här är det enda lacket i den kollektionen jag verkligen inte gillar. Jag klarar inte av den här typen av lack på mig själv oavsett hur fina de är i flaskan eller på andras bilder. De ser bara ut som gammal tant på mig.

  2. Pingback: Nfu Oh 37 över Frosty « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!