China Glaze – Ruby Pumps

Till slut blev det ändå segtorkande Ruby Pumps. Jag var så försiktig jag kunde och kom undan med två mindre skav på vänsterhandens tumme och pekfinger. Visst är det ett väldigt vackert lack men efter att Sminkan tipsat om Twinkle Toes från Precision så är jag väldigt sugen på att prova det. Har sett att det går att köpa på eBay så vi får väl se vad som händer. Det finns så många andra lack som jag suktar efter just nu. Nog om det, Ruby Pumps var det. Typiskt nog var jag tvungen att kapa en del naglar efter allt matlagande dagen innan julafton. Blev helt förstörda av rödbetor och liknande. Här kommer iaf några bilder tagna i lite olika ljus, med och utan blixt.

På vissa bilder ser det ut som att det är guldglitter i men vad jag kan se så är det bara rött glitter i en mörkare röd bas. Snyggt, snyggt, snyggt! Det håller väldigt bra, har haft det sedan julafton och det ser bara lite matt ut nu. Ska lacka om ändå. Är ju sugen på att testa något annat.

Ruby Pumps är ett sådant där lack man måste ha på hyllan om man är det minsta intresserad av nagellack. Det finns ju några liknande lack därute. Som jag skrev här ovan så finns ju Precision. Orly har en variant och det finns nog en hel del fler. Hoppas någon gör en jämförelse en dag. Vore kul att se skillnaden. 🙂

Sen var det ju det där med torktiden. Lacket är snyggast i tre lager men då får man ha tid. Man ska absolut inte börja greja med något för då är det kört.

Ha nu en underbar söndag.

7 reaktioner på ”China Glaze – Ruby Pumps

  1. Eftersom du säger dig vilja se en jämförelse så tipsar jag om mig själv. ;D
    Jag jämförde fyra av mina löjligt lika röda glitterlack. Jag tror nästan man skulle kunnat peta in A Ruby for Rudolph också, om man skulle vilja, men fyra finns alla fall representerade.
    http://sminkan.blogg.se/2009/january/roda-glitterlack.html
    Hoppas du har glädje av den lilla jämförelsen.

    Ruby Pumps är skitfin, rent ut sagt. Men Twinkle Toes… Mmmm!

  2. Hittade precis hit – du har verkligen en blogg helt i min smak! Jag tycker du har väldigt fina naglar, de ser otroligt välskötta ut. Och Ruby Pumps är verkligen en klassiker!

  3. Pingback: China Glaze – Ruby Pumps | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!