China Glaze – Some Like It Haute

Kollektion: Eye Candy Collection, Vintern 2011

Inköpsställe: ebay, Pretty Things For You and Me

Ta nu fram er önskelista och fyll på med Some Like It Haute om ni inte redan har den. Köp en extra flaska överlack när ni ändå är igång.

Idag är det holofredag och jag fuskar lite. Some Like It Haute är inte holografiskt men det har massa prismatiska hexagonaler som gnistrar i regnbågens alla färger så det får vara ok. Ville inte heller slösa på ett vanligt holografiskt lack i dessa gråa dagar. Jag valde att lacka med ytterligare ett glittrigt China Glaze eftersom jag och två vänner ska åka till Götet efter jobbet och ta en eller två drinkar på Incontro och sedan gå på Laleh’s spelning. Laleh är inte den största favoriten men jag tycker mycket om henne och det ska bli kul att gå med de två goa tjejerna som ska med. 🙂

Some Like It Haute är ett rent glitterlack. Det består av smått glitter i mörkgrått och större prismatiska hexagonaler som gnistrar hej vilt. Det torkar till en väldigt matt och skrovlig yta så här gäller det att slänga på överlack. När jag fotade detta hade jag två lager Poshé och då såg det gudomligt ut. Idag hade det inte skadat med ytterligare ett lager. Jag tycker att det är värt det för det är fest på naglarna och jag önskar att jag var inbjuden.

Applicering: Snåla inte vid lackningen för då blir det inge bra. För lite lack på penseln gör att det torkar nästan direkt på nageln och då är det lätt att det bli ojämnt. Det är inte farligt att ha flödigt med lack för formulan är lätt att hantera. Det torkar himla fort även med tre lager.

 

English:

Eye Candy Collection, Winter 2011

It’s friday and I have party on my nails. Some Like It Haute is a gorgeous glitter polish with small glitter in dark grey and bigger prismatic hexagonals. It dries matte and boring but with at least two coats of top coat it looks amazing and crazy glittery. Love it.

Application: Three thick coats, fast dry time. Here I used two coats of Poshé but today I could need another coat.

 

Me and two friends are going to see Laleh tonight. Not my usual choice of concert but I really like Laleh and it’s going to be wonderful to go with my two friends.

 

22 reaktioner på ”China Glaze – Some Like It Haute

    • Hon var sååå bra! Om du har möjlighet att få se henne så gör det. Hon var liksom magisk och alldeles underbar. Man kan inte annat än att bli förtrollad. Jag kan tänka mig att det skulle vara skirt, varmt, och med smått glitter….

  1. Denna, och ett gäng andra lack beställde jag innan jul, och paketet försvann nån stans på väg hem till mig 😦 sörjer det lite fortfarande men har inte kommit mig för att beställa det igen. Riktigt snyggt är det hur som helst!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!