Rescue Beauty Lounge – Scrangie

Kollektion: Limited edition blogger-designed collection, Hösten 2009 (heter kollektionen verkligen så?)

Inköpsställe: Nailmail

Till att börja med tog det lång tid innan jag hade detta i min hand. Jag hade möjligheten att beställa detta via Nailmail och sen har godbiten stått på hyllan. Jag är väldigt försiktig med att använda de här speciella lacken. Har t.ex. fortfarande Chanel Peridot stående, helt otestad. Vad väntar jag på egentligen?

Det dumma med att göra på detta sättet är att jag höjer förväntningarna onödigt mycket. Scrangie (en av favoritbloggerskorna) har ju tagit fram detta och visst är det så otroligt fint. MEN…(som Tony Irving skulle ha sagt) jag blev inte så imponerad som jag trodde. Förmodligen beror detta på att jag höjt förväntningarna som bara den. Nu blev det mer; Jahaaa, jaja, det var ju väldigt fint men inte exakt som det ser ut i flaskan då.

Jag älskar dock den här typen av lack. En grundfärg med skimmer i en helt annan färg. Här har vi en vacker blålila som bas med massor av härligt skimmer i blått och grönt.

Applicering: Tre lager och formulan är helt ok men inte riktigt lika bra som RBL kan vara. Torktiden var ganska snabb. Fick tyvärr tipwear dagen efter men det kan bero på det sablans Poshé. (Viktigt att påpeka, idag har jag ett Depend där jag har använt Poshé. Lackade i torsdags, fortfarande ingen tipwear.)

Btw, tycker ni att jag skriver för mycket? Är det för mycket text i mina inlägg? Har haft dessa funderingarna ett tag och funderar på att skriva mer kortfattat. 🙂

 

English:

Limited edition blogger-designed collection, Fall 2009

I have waited so long to try this. I have had it forever in my stash and my expectations was sky high. So, when I finally tried this legendary polish I wasn’t that thrilled. Ok, that is only my fault. The polish IS really nice. Scrangie (my favorite blogger) did a great job with this.

Blue toned purple with amazing shimmer in blue and green. Love this kind of combinations.

Application: Ok formula, three coats. Good dry time. The sad part, I got tip wear the day after. I think that depends on my top coat. I use Poshé at the moment.

 

 

 

29 reaktioner på ”Rescue Beauty Lounge – Scrangie

  1. Jag betvivlar att nån skulle klaga på din text.
    Och jag kände ungefär likadant när jag bar det här lacket. Jaha…jo, det var väl fint…typ.

  2. Absolut ett fint lack, men jag har inte riktigt blivit kär i det heller och har inte kunnat motivera ett inköp till det priset.
    Jag tycker inte du skriver för mycket, men sen skriver jag ju själv en hel del text i mina inlägg så jag är kanske inte rätt person att fråga ^^

    • Priset är helt klart en nackdel. Jag är såklart glad att jag har lacket för det är verkligen fint. Nästa gång kanske jag känner annorlunda då jag dämpat förväntningarna. 🙂

  3. Jag älskar Scrangie, men det är ju alltid farligt med förväntningar. Jag försöker att inte låta dem löpa amok, men ibland är det svårt.

    Jag tycker om att du skriver lite längre, så jag tycker inte att du ska ändra det. I många fall när texterna i en blogg är långa så orkar jag inte läsa, men det gäller inte dig. Jag läser alltid hela dina inlägg. 🙂

  4. Tycker det ser tjusigt ut jag:)
    Nej du skriver inte för mycket. Skillnad om det är mycket text och långrandig text men det är det inte i ditt fall. Keep up the good work:)

  5. This is one of the polishes I feel like I’ve wanted forever! Your swatches make it look deeper than what I’ve seen before though. I thought it was just a bit lighter.

    Of course this is all moot still, because I know I can’t make myself shell out the price tag on this one. 😦

  6. Jag tycker det är lagom med text, så skriv på bara! Jag har också sparat på det här lacket av någon anledning, men det borde verkligen vara dags att prova det snart. Jag gillar också lack där färgen på skimret skiljer sig från grundfärgen.

  7. Det är jättefint, men jag är inte lika kär som jag var precis när det släpptes.
    Fast jag älskar min flaska ändå, jag har ju fått det av Scrangie herself;-)

  8. Jag har aldrig fallit för Scrangie (lacket) så jag har inte köpt det. Jag har bekymmer med lila, helt klart…
    Dina texter är lagom långa. Skriv på!

    • Bekymmer med lila har inte jag. Gillar lila väldigt mycket. Scrangie är ju helt klart ett väldigt vackert lila lack. Ska sluta med dessa dumma höga förväntningar.

  9. Pingback: Color Club – Port-Folio « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!