Depend – 2035 Laurel Green

Kollektion: Holographic, Våren 2012

Vet ni vad jag gjorde igår? Jag gjorde vad många tjejer inte gör när det är löning, besökte Clas Ohlson. Jag har blivit så trött på mina bilder det senaste och det har även märkts på mitt gnäll på bloggen. Efter tips från min kollega drog jag till Classe Ohlson på lunchen för att leta efter dagsljuslampor. Jag hittade det jag skulle ha efter att jag fått hjälp av trevlig personal. Det kostade inte värst mycket och jag tänkte att det kunde vara värt att prova.

Nu har jag provat och jag måste säga att mitt första intryck är att detta blev mycket bättre. Nu har jag ju bara provat att fota ett lack men färgåtergivningen kunde inte bli bättre och jag känner lycka inombords. Jag har inte experimenterat så mycket än men känner mig ändå ganska nöjd. Det blir en hel del liknande bilder i detta inlägget men jag valde att ta med alla ändå. 🙂

Nog om det. Lacket som fick inviga min nya belysning är Laurel Green. Det är ju holofredag igen och det känns gött det. Bilderna är tagna i samma ljus så inga solbilder idag. Jag tycker ändå att holoeffekten syns bra. Färgen är blekt grön och den är fin och vilsam men inte direkt in your face. Jag gillar tonen på färgen och jag har inget liknande grönt holo sedan tidigare. Det får klart godkänt men jag trillar inte av stolen.

Applicering: Det här var skirare än de andra jag provat hittills. Bäst resultat fick jag med fyra lager vilket är lite trist. Formulan är trevlig i sig så det går ändå bra. Det tråkiga är väl att det går åt mycket lack för en manikyr. Torktiden är lite längre än vad den brukar vara för holos.

 

English:

Holographic, Spring 2012

Yesterday I bought new lamps for my swatches. I found daylight lamps at a store that has most things for the home and a lot of tools. Not my typically favorite shop but sometimes you can find great things there. Very affordable price at this solution I must say. I have only tried to photograph one polish in this lighting but I think I’m satisfied with the color reproduction. I will experiment more with the pictures. This is my first try with this lighting.

Laurel Green is a pale green holo with lots of holo. The color is not in your face but I like the shade of it.

Application: Very sheer and I needed four coats for best result. The formula is good but it dries a bit slower than holos usually do.

 

 

21 reaktioner på ”Depend – 2035 Laurel Green

  1. Det här är min favorit ur Depends holo kollektion! 🙂
    Fast det går åt sjukt mycket till bara en manikyr, typ en tredjedel av flaskan… 😦
    Fina bilder! Visste inte att det fanns dagsljuslampor… 😉 Jag tycker halogenlampor ger hyfsade bilder.

    • Det är ju väldigt väldigt fint men Ocean Green fick hela mitt hjärta.
      Har fotat i ”vanligt” ljus men tyckt mer och mer att bilderna blir missvisande. Nu äntligen hoppas jag få bukt med det problemet. 🙂

  2. Urfint lack och fina bilder!

    Min man har nyligen erbjudit sig att hjälpa mig också lite med belysning efter allt mitt gnäll. CO kanske får besök av oss också!

  3. Det här lacket är så himla snyggt!
    En väldigt fin idé med dagsljuslampor. Själv hänger jag på balkongen eller i fönstret på morgonen eller kvällen och fotar, men om en månad funkar ju inte det. Blir definitivt ett besök på Clas Ohlson för mig också.

  4. Lacket är jättevackert!

    Ljuset så här års är svårt. Jag har ett lysrör som ska ge dagsljus men inte för foto utan för lite ljusterapi. ;D

  5. Jag har övergett swatchandet helt i veckorna nu och fotar bara på helgen. I stället passar jag på att bära gamla favoriter i veckorna. 🙂

    Laurel Green är så fin på alla bilder, känns som en ganska ovanlig grön i holovärlden. Min flaska står dock fortfarande otestad.

    • Gamla favoriter är inte fel. Jag funderar på att köra en dag i veckan då jag plockar fram något gammalt lack och visar på nytt på bloggen. Skulle behöva göra om vissa swatches. 🙂

  6. Jag gillar verkligen färgen på det här! Jag har inte provat något av Depends hololack ännu faktiskt, men jag funderar på att köra layering med dem då de verkar vara så skira.

  7. Laurel Green är ett lyckat hopkok från Depends sida:)
    Dagsljuslampor är ju en smart grej! Vad kör du på för kamera? Har du möjlighet att ställa in vitbalansen i den? Upplever bilderna som lite väl blåa/lila (kan ju vara min dator som gör det också) nämligen. Kollade med mannen som jobbar med belysning och dagsljus är just väldigt blått så kanske att bilderna hade mått bra av en liten korrigering?

    Hoppas du tar detta på rätt sätt, alla vill vi ju ha så bra bilder som möjligt. Och det bästa sättet att förbättra sina bilder är ju att få de bedömda av andra. Så jag hoppas att du tar detta som ett tips och inte som negativ kritik för så var det inte menat.

    • Jag är väl medveten om det blå i bilderna men har som sagt inte pillat så mycket ännu då detta var ett första försök. Jag är glad över alla tips jag kan få. Blått ljus ger ändå bättre färgåtergivning om man jämför med det hemska gula ljuset som ingick i paketet med mitt ljustält. Jag har ingen systemkamera men kan ställa in vitbalansen en aning men har inte hunnit trixa så mycket med det ännu. Det finns ju bättre kameror där ute men jag vill inte köpa ny enbart för det här ändamålet…än iaf. 🙂

      Det viktiga för mig är att färgen på lacket är rätt. Omgivningen kommer i andra hand. 🙂

      • Färgen på lacket är ju absolut det viktigaste, det är ju liksom lite därför vi håller på;)

        Tips är alltid välkommet, så länge de är konstruktiva. Hur ska man annars bli uppmärksammad på att det går att göra bättre eller annorlunda?:)

        • Tips är alltid bra :). Sedan gör man ju såklart så gott man kan. Jag ger mig inte i första taget men blir det inte bra hur man än försöker så finns det ju inte så mycket att göra. Man kan verkligen bli frustrerad ibland när man inte får till det som man vill.

  8. Det här är ett väldigt fint lack. Jag måste nog testa min flaska snart. Ifall du tycker jag är väldigt sen med att kommentera så försökte jag när det var nytt men hade lite problem att komma ihåg min wordpressinloggning… Kom på den nu så då var jag tvungen att kommentera:D

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!