CND Vinylux – Dazzling Dance

Kollektion: Gilded Dreams Collection, Julen 2014
Utskickat i recensionssyfte

Hoppsan. Det blev visst en liten paus. Hade ju tänkt visa ett görfint, rosa glitterlack innan United In Pink var över men i lördags hann jag inte och igår var jag sliten på grund av fest på lördagen. Det lacket får komma fram senare i veckan.

Idag är det Blå Måndag och jag har testat Dazzling Dance som ingår i julkollektionen som är limited edition. Detta är skirt. Som bara den. Jag lackade fyra lager och då är resultatet som på bilderna. Det är fint men jag har svårt för när man ser nageln igenom. Det är duokromt och skiftar från blått till lila och har prismatiskt glitter som är glest utspritt.

Jag var nyfiken på hur detta skulle se ut över ett annat lack och passande nog så hade jag ett mörkblått CND som jag inte hade testat än. Ett lager över Indigo Frock och lacket blev lila med en liten blå skiftning. Tjusigt.

Det är Emelie och hennes syster Karin på makeupbyblowfish som håller i Blå Måndagarna för tillfället så titta gärna in hos dem.

Applicering: Lättapplicerat men skirt. Fyra lager som torkar relativt snabbt trots det.

CND Vinylux är ett tvåstegs-system där inget baslack behövs. Jag har använt dessa utan baslack och har inte upplevt några missfärgningar. Däremot har jag märkt att ojämnheter på nageln syns tydligare utan baslack. Du avslutar med det speciella överlacket.

Lacken kostar 139 kr och överlacket ligger på samma pris. Finns bl. a. på nagelsalonger.

 

Translation:

Gilded Dreams Collection, Holiday 2014
Sent for review

Today it’s Blue Monday and I have tried Dazzling Dance, a sheer duochrome that shifts from blue to purple and has some prismatic glitter as well. On its own it’s beautiful but I’m not a fan of visible nail line. I used four coats and as you can see, it’s really, really sheer.

So, I had to try to layer this over a dark blue polish, CND Indigo Frock. I will show you that polish later this week.

It’s Makeupbyblowfish who is taking care of the blue mondays at the moment so be sure to check out that blog.

Application: Super sheer but very easy to apply. Four coats on its own and one coat when layered. Dries rather quickly.

 

CND Vinylux - Dazzling Dance 01 CND Vinylux - Dazzling Dance 03 CND Vinylux - Dazzling Dance 05 CND Vinylux - Dazzling Dance 07 CND Vinylux - Dazzling Dance 08 CND Vinylux - Dazzling Dance 10 CND Vinylux - Dazzling Dance 11

 

And here it is over Indigo Frock:

CND Vinylux - Dazzling Dance layered 01 CND Vinylux - Dazzling Dance layered 02 CND Vinylux - Dazzling Dance layered 03 CND Vinylux - Dazzling Dance layered 04 CND Vinylux - Dazzling Dance layered 05 CND Vinylux - Dazzling Dance layered 06 CND Vinylux - Dazzling Dance layered 07

 

 

6 reaktioner på ”CND Vinylux – Dazzling Dance

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!