KIKO – 532 Pearly Amazon Green

Idag är det sista gröna onsdagen för detta året. Visst är det konstigt? Helt plötsligt är det inte många dagar kvar av 2014 och vi går in i 2015. Det låter som framtiden. En annan som är född -79 tycker att det låter skumt. Jag tror fortfarande att de som är födda på 90-talet är små barn. Haha. 2015…är det inte nu bilarna ska sväva fram och robotarna tar över? Det är nog bara jag som inte har insett att jag inte är 20 längre. 🙂

Missa inte att besöka Karin idag också. Grönt var det alltså. Jag plockade fram ett av lacken jag fick av mina päron efter att de semestrade i Palma. Nästan så att man vill åka dit bara för att handla lack. Pearly Amazon Green kändes som ett bra val veckan innan jul då det är typ julgrönt. Kan inte låta bli att tänka på julgran när jag ser det. Basen i lacket är blåtonad grön och innehåller massor av skimmer och glitter i guld. What’s not to like?

Och det vanliga, det är inte så blått irl.

Ni vet väl att Kiko skickar till Sverige nu för tiden? De har så många fina lack men jag ska inte köpa fler just nu. Men det är jag det.

Applicering: Två extremt lättlackade lager. Slarv av mig gjorde att kanten vid nagelbanden inte är helt perfekt. Torktiden är normal.

 

Translation:

It’s the last Green Wednesday for this year. Isn’t it strange? 2014 is soon over and 2015 is coming. I mean, that sounds like the future. I was born 79 and still believe that people who was born in the 90´s are kids. Guess I still think I’m 20.

Anyways, don’t forget to visit Karin as well. 🙂

Pearly Amazon Green is a gorgeous blue toned green with lots of sparkle. Love, love, love. I always love green glitter as you may know by now. This was bought to me by my parents when they visited Palma.

Application: Two perfect coats and good dry time.

 

KIKO - 532 Pearly Amazon Green 01 KIKO - 532 Pearly Amazon Green 05 KIKO - 532 Pearly Amazon Green 07 KIKO - 532 Pearly Amazon Green 09 KIKO - 532 Pearly Amazon Green 10KIKO - 532 Pearly Amazon Green 02 KIKO - 532 Pearly Amazon Green 03

 

7 reaktioner på ”KIKO – 532 Pearly Amazon Green

  1. Pingback: Best of 2014 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!