Ciaté – Regatta

Godmorgon blåa måndag. Idag är det Regatta som klär mina klor och det är jag glad över. Det är ett midnattsblått lack med skimmer i blått och silver som torkar matt. Jag gick med lacket i matt tillstånd hela dagen igår men lade på ett överlack på kvällen för att jag var nyfiken. Jag kan säga att jag gillar det mer som matt. Med överlack blev det lite mörkare och inte riktigt lika intressant. Lacket är hur som helst väldigt snyggt och tjusigt. Inget galet som sticker i ögonen utan en lugn blå.

Applicering: Det här är nog den bästa formulan jag varit med om. Helt fantastisk. Jag hade förmodligen klarat mig med ett lager om jag inte snålat på första. Nu blev det två och det torkade väldigt fort även utan snabbtorkande överlack.

 

English:

Once again it’s blue monday. Today I’ll share pictures with you of Regatta, a dark navy blue with small shimmer in blue and silver. It dries matte and looks cool that way. Later I put on top coat but I like it better matte.

Application: The best formula ever. I used two coats but this is a one coater. It dries super fast as well, even without fast drying top coat.

 

Ciaté - Regatta 04

Ciaté - Regatta 03

Ciaté - Regatta 05

Ciaté - Regatta 01

Ciaté - Regatta 02

Ciaté - Regatta 06

Ciaté - Regatta 07

Ciaté - Regatta 08

 

Här ligger Dennis utslagen och njuter av värmen från elementet. Jag vet inte hur många gånger jag får ställa upp adventsstjärnan igen då han har rivit ner den. Dessutom, varje dag när jag kommer hem står den där stjärnan på sniskan. Aldrig rakt och centrerat och det är så störande för ögat. Jaja, så länge Dennis har det gott så…

 

Dennis sover gott 03

Dennis sover gott 02

 

13 reaktioner på ”Ciaté – Regatta

  1. Riktigt fint lack, fast jag gillade det nog bättre lite mörkare och blankt. Mina katter gör likadant. Tar var sitt fönsterbräde över element och flyttar undan det som redan står där.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!