KIKO – 640 Poppy Red

Kollektion: Sugar Mat

Vilken lång paus det blev. Det var inte alls meningen men det har varit mycket i veckan och dessutom för varmt för att jag ska ha orkat sätta mig och blogga. Vi började veckan med tre dagar i Malmö, denna charmiga och trivsamma stad. Jag köpte noll nagellack mem det var extremt nära att jag köpte ett lack på Sephora. Men så hejdade jag mig både på grund av priset och att jag inte bara kunde välja ETT enda lack. Det blev därför inget köp alls. Däremot shoppade jag massa annat kul.

I torsdags grillade vi hos kompisar och igår var jag på möhippa hela dagen. Ett tips kommer här: Vi började dagen i Viskafors utanför Borås. Där finns ett företag som främst sysslar med choklad. Det finns en gårdsbutik och de håller i chokladprovningar. Dock inte vilken choklad som helst utan RIKTIG choklad. Inte tillverkat i industri utan på riktigt. Inga konstigheter. Visst, lite tillsatt socker är det men chokladen är choklad. Det var så intressant att lyssna på hur tillverkningen går till och hur nyttig kakaobönan faktiskt är. De är noga med att odlarna har det bra och att tillverkningen går till på rätt sätt. Otroligt intressant. Jag brinner härmed ännu mera för choklad och kommer aldrig mer att köpa industritillverkad, äcklig fuskchoklad.

Nu till lite lack. Jag brukar alltid bära sandlack när jag ska vara iväg och inte har möjighet att lacka om så därför åkte Poppy Red fram. Aha, förmodligen en dupe till ett av de finaste sandlacken som finns, IsaDora Coral Crush. Poppy Red är exakt lika superfint. Jag tröttnar aldrig färgen och gnistret. Fantastisk hållbarhet och jag fick till och med komplimanger  när jag var i GStar-butiken i Malmö. Det slutade med att jag köpte ett par jeans för tjejerna i butiken var otroligt trevliga. 🙂

Applicering: Två lager och supertrevligt att lacka med. Torkar fort som attan.

 

Translation: 

Sugar Mat Collection

I’m back after some kind of pause from the blog. Didn’t mean to but I have been busy all week and it has been so hot in Sweden lately that even doing a manicure has been exhausting.

I always choose a sand polish when I’m away. Then I know the manicure will last. This time I wore Poppy Red, which I guess, is a dupe to IsaDora Coral Crush. I totally love this polish. The color and the finish is so beautiful.

Application: Two coats and easy application. Good dry time as well.

 

KIKO - 640 Poppy Red 09

KIKO - 640 Poppy Red 10

KIKO - 640 Poppy Red 11

KIKO - 640 Poppy Red 12

KIKO - 640 Poppy Red 03

KIKO - 640 Poppy Red 14

KIKO - 640 Poppy Red 16

KIKO - 640 Poppy Red 21

KIKO - 640 Poppy Red 20

KIKO - 640 Poppy Red 18

 

3 reaktioner på ”KIKO – 640 Poppy Red

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

