Spell Polish – Dancing with the Sun

Kollektion: Threads of Pangaea
Utskickat i recensionssyfte

Nu har jag tröttnat på att vänta på solstrålar. Jag ville verkligen swatcha detta i sol men nu ger jag upp. Grått, grått och åter grått. Det är i och för sig vitt och fint. 🙂

Dancing with the Sun är ett gyllene gult eller gultonat guldigt metalliskt lack med holoskimmer. Jag ville verkligen testa detta trots att jag visste att det inte skulle passa mig. Men, jag skiter fullständigt i det. För trots att det ser helt galet knas ut till min hudton så är det rätt tjusigt. Sen gillar jag både gult och guld. Det är så himla snyggt med gult till en enkel svart eller grå outfit.

Holoskimret ser lätt och fint ut. Det är inte ett typsikt hololack med tydliga regnbågar utan det ser ut som att skimret är utspritt fint på nageln. Det ger något extra till lacket utan att ta över.

Applicering: Tre lager som är lätta att applicera. Med Spell Polish får man dock tänka på att dra av överflödigt lack som hamnar på penselskaftet i och med att flaskan är så hög. Detta behöver du bara göra när du har haft hela penseln i flaskan. Det har hänt någon gång att det har kommit en stor droppe och förstört allt för att jag har glömt att dra av det överflödiga. Torktiden är normal, kanske lite segtorkande.

Spell Polish finns här och hos Norway Nails.

 

Translation:

Threads of Pangaea Collection
Sent for review

Now, where’s the sun? I give up. I’ve waited too long and I’ve wanted to try Dancing with the Sun for a while now. It’s just grey outside and white. Looks beautiful outside with all the snow but the sun, hello!

I knew that this shade would look terrible on me but I couldn’t resist the polish anyway. And even if this doesn’t really suit me I think it’s a lovely polish. I love both yellow and gold and this is some kind yellow toned gold or…golden yellow metallic. There are some holo shimmer in the polish as well, that looks soft and light. It’s not that kind of in your face holo but it does so much for the polish. I enjoyed wearing this and this is just awesome combined to a black or grey outfit.

Application: Three coats and easy application. The only thing you have to think about when applying Spell is to pull off the polish on the brush shaft. This depends on the high bottle. If you forget to do that you can be surprised when a big drip falls on the manicure and mess it up. You only have to do this at first, then you can apply this as usual.

You can find Spell Polish here and on Norway Nails.

 

Spell Polish - Dancing With The Sun 09 Spell Polish - Dancing With The Sun 08 Spell Polish - Dancing With The Sun 15 Spell Polish - Dancing With The Sun 16 Spell Polish - Dancing With The Sun 06 Spell Polish - Dancing With The Sun 17 Spell Polish - Dancing With The Sun 18

 

 

5 reaktioner på ”Spell Polish – Dancing with the Sun

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

