Green Wednesday with some OPI Color Paints

Jag hade tänkt skriva om OPI’s nya kollektion Color Paints men har inte kommit så långt än. Ni får en tjuvkik här så länge så att jag kan vara med på Karins Gröna Onsdag. Detta är mitt första, taffliga försök med Color Paints.

Color Paints är lack som blandas med varandra och bildar nya färger för att förklara det lite snabbt. Går även att använda på egen hand och säkert på en massa andra olika sätt.

Jag kladdade på lite snabbt och resultatet blev, trots att jag bara kladdade på lacken, rätt effektfullt. Nu lackade jag med den tillhörande breda penseln men jag kan bara tänka mig vad man kan åstadkomma med en mindre nailart-pensel. Jag är inte helt nöjd med detta men jag la inte ner någon möda så vad ska en förvänta sig? 🙂

Jag känner att en kan ha ganska kul med de här lacken och att även en person (me, me, me) som inte har den konstnärliga ådran kan få till snygg nail art.

Jag använde Silver Canvas i botten,som är tänkt som bas till Color Paints. En one coater, pju.

Sen lackade jag med Turquoise Aesthetic längst ner på nageln och efter det la jag Lanscape Artist över det turkosa och försökte skapa en gradient. Resultatet ser ni nedan. Nästa gång ska jag lägga ner lite mer själ i skapandet. Längtar redan. Även om detta inte är det snyggaste jag har visat på bloggen så tror jag att ni få en aning om vad man kan hitta på. Massor!

 

Translation:

I have got the Color Paints Collection for review and my thought was to write about it before I showed you these pics. But, I haven’t had the time so meanwhile I’ll post this Color Paints…can we say gradient? I couldn’t wait because this ”nail art” is mostly green and it’s Karin’s Green Wednesday.

I have to say, I didn’t put my soul into this but I can’t wait until I’ll give the Color Paints more time and love.

I have used the silver base, Silver Canvas in the bottom, one coater. Then I kinda put on Turquiose Aesthetic near the cuticles. After I put on Landscapte Artist. Looks rather cool irl.

 

OPI Color Paints Gradient 02 OPI Color Paints Gradient 03 OPI Color Paints Gradient 06OPI Color Paints Gradient 01 OPI Color Paints Gradient 04 OPI Color Paints Gradient 05

5 reaktioner på ”Green Wednesday with some OPI Color Paints

  1. Så häftigt, och du har verkligen fått till färgerna, de passar fint ihop. Jag kallar inte detta något taffligt första försök. 😀

  2. Först var jag jättesugen på dom här lacken, men jag är helt ärligt inte säker på om jag skulle använda dom så mycket. Färgerna ser härliga ut i alla fall.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

