China Glaze – QT

Kollektion: OMG! Collection, Våren 2008

Idag är det fredag och det innebär holo för hela slanten. Jag kör China Glaze resten av denna veckan också sen ska jag börja köra varannan China Glaze och varannan något annat märke så att det blir lite mer variation.

Först tog jag fram 2NITE, det blå lacket i kollektionen, men ändrade mig snabbt då jag insåg att jag inte skulle ha chans att fota det i sol. Jag valde istället QT som ser lite halvmesigt ut i flaskan. Jag ville spara det blå lacket och ta ett lack som inte kändes lika fint. Så fel jag hade. Från att se tråk ut i flaskan händer det något när QT hamnar på nageln. Färgen blir maffigare och djupare och holoeffekten kommer fram och det är bara förtjusande. Färgen är en mörkare fuchsia och mycket vacker. Regnbågarna är inte in your face men syns tydligt ändå. Åh, så fint.

Applicering: Tre drag per lager är trixet. Fortsätter man och försöker jämna ut o.s.v. så blir det kala fläckar. Jag har bara två lager här och det torkar fort. Jag tycker att överlack gör att det ser extra härligt ut.  Utan ser det nästan lite matt ut.

 

English:

OMG! Collection, Spring 2008

It’s holofriday today and it feels so good that it’s friday. Today I’ll show you QT from the OMG! Collection. I was surprised by how amazing this looked on the nails. In the bottle it looks kinda boring. Something just happens on the nail. The color gets deep and rich and the holo effect becomes more visible. The color is dark fuchsia and very beautiful.

Application: Use three drags at the most on every coat. That’s the secret to avoid bald spots. I’ve used two coats and it dries really fast. I think it looks best with top coat to get that shiny look.

 

 

28 reaktioner på ”China Glaze – QT

  1. Finfina bilder du tagit! Jag var dum och gav bort QT till min syrra när jag precis köpt det 2008. Tyckte inte alls det var något speciellt. Sen har jag insett dess storhet och i somras snodde jag tillbaka det, haha! 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!