IsaDora – Silk Road

Kollektion: Jewels of the Orient, Hösten 2012

Den här kollektionen är jag riktigt imponerad av. IsaDora har verkligen ryckt upp sig. De har haft många överraskningar till lack det senaste och nu denna höstkollektion med flera pärlor. Jag har köpt två av lacken hittills men kommer förmodligen att köpa fler. Silk Road är ett måste!

Jag blev så glad när jag upptäckte att jag kommit till S i alfabetet för då kunde jag ge mig på Silk Road på momangen. Det är vackert i flaskan men ännu finare på naglarna. Hur ska jag förklara denna komplexa skönhet, tro? Vi börjar med att det är mörkt, nästan stålblått i basen. Sen är det fyllt med grovkorningt skimmer eller kanske snarare små flecks i guld, blått, grönt och t.o.m. lila. På nageln ser det ut som foilfinish och det har en lätt duokromisk skiftning i grönt och faktiskt även i lila i vissa ljus. Det var stört omöjligt att fånga skönheten. Det här är en fullträff! OBS! Det är inte fullt så blålila som bilderna visar. Mer stålblått.

Applicering: Perfekt. Ett nöje att måla med. Man kan klara sig med två lager om man inte är petig men jag körde på tre för att vara säker på att slippa VNL. Torktiden var verkligen dösnabb.

 

English:

Jewels of the Orient, Fall 2012

What a gorgeous collection from IsaDora. I have bought two polishes so far but I need more from this collection. I was glad when I realized that I had reached S in this ABC-trip. That means that I could try Silk Road right away. Yäy!

It’s gorgeuos! It’s stunning! It’s amazing and very complex. I don’t really know how to describe this. The base is dark steel blue and there’s plenty of chunky shimmer in gold, green, blue and even purple. It has a foil finish and looks even duochromic in green. So cool. Sometimes, in some lightning, there is a purple flash to it. Impossible to capture with my camera. You just have to see this in person. The pictures shows this a bit to purple. Imagine it more steel blue.

Application: Flawless. I used three coats but you could maybe be satisfied with two coats. The dry time is really fast. Just perfect!

 

 

35 reaktioner på ”IsaDora – Silk Road

  1. Tycker det är riktigt fint! Har nästan hela kollektionen,fattas ett bara.
    Vad tyckte du om doften på silk road?
    Mitt luktar så vidrigt hemskt att jag inte vill lacka med det igen,trots att det är vackert.
    Jag hoppas att jag fick ett måndagsexemplar och att inte alla är så hemska!

  2. Det här kunde inte jag heller låta bli att köpa. Jag fick frågan om hur pass likt det här är Zoya Fei Fei. Lika är dom helt klart, men jag får nog göra en jämförelse sen när alfabetsresan är över.

    För övrigt funderade jag på att ha det här på S också, men det blir ett annat Isadora lack…

  3. Vilket sammanträffande! Köpte Silk Road idag och upptäckte genast att det passar jättebra till jeans! Lite sugen på Oasis också men det är väl rättså likt Isadoras Forest – eller?

    • Jag har Forest sedan tidigare men har inte testat ännu. De är ju inte dupes så jag kände att jag behövde båda men jag har inte sett lacken bredvid varandra än så jag vet inte hur mycket som skiljer. Kanske ska kolla detta. Har funderingar på en IsaDora-vecka också så då åker båda fram.

  4. Åh Jesus! Såg dina bilder häromdagen men blev hänförd, men ändå inte – men så såg jag det idag och HEJ OCH HÅ JAG KÖPTE DET! 😛 Jag kommer förmodligen köpa Oasis, beetle Green och peacock med. Fy för min stackars plånbok! 😀

  5. Pingback: IsaDora – Oasis « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!