IsaDora – Oasis

Kollektion: Jewels of the Orient, Hösten 2012

Jag har hittills bara köpt två lack ur den här fina kollektionen men skulle lätt kunna tänka mig några till. Jag köpte de två lacken som jag anser är måsten ur kollektionen, Silk Road och Oasis. Oasis är verkligen en snygging men Silk Road är mycket vassare, enligt mig. Oasis innehåller en himla massa skimmer i guld och blått. Det finns skimmer i fler färger men jag kan inte uppfatta vilka i härligheten. Rosa eller lila kanske? Basen är svart men skimret tar verkligen över och gör att detta ser mörkt, mörkt murrgrönt ut.

Applicering: Bra formula men den breda penseln ställer till det ibland så att jag lyckades måla utanför på någon nagel. Det var jag som slarvade och inte lackets fel. Två lager täcker väl och det torkar fort.

 

English:

Jewels of the Orient, Hösten 2012

I have only bought two bottles from this collection but those two are must-haves. I have showed you Silk Road and that polish is gorgeous. Oasis is very nice too but Silk Road is my favorite of the two. Oasis is dark and it has a black base with lots of shimmer. The shimmer is in gold and blue but there are more colors. I can’t really see which colors, though. The shimmer makes this look dark, dark green.

Application: Good formula but the brush is a bit too wide for my taste. It covers with two coats and the dry time is good.

 

 

27 reaktioner på ”IsaDora – Oasis

  1. I know what you mean about the Isadora brush, but the polish is yet another stunner. 🙂 What with Silk Road you’re seriously making me want to go on an Isadora binge. 😀

  2. Det här är också en snygging! Jag har ju bara Silk Road än så länge, men frågan är om jag kan stå emot det här så länge till. Jag plockar alltid upp det varje gång jag går förbi det i en butik.. =)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!