OPI – Live And Let Die

Kollektion: Skyfall Collection, Vintern/Julen 2012

Vacker och Underbar-Karin drog igång Grön Onsdag förra veckan och jag bestämde mig för att vara med även denna veckan. Gröna lack lider det inte brist på i min samling så det är inga större svårigheter att delta. 🙂

Live And Let Die är mörkt, mörkt grönt, nästan svart med underbara små flakes i guld. Skimret är ganska diskret men det syns. Jag gillar verkligen hur det här ser ut och det som är mest positivt är att det är så galet glansigt trots glittret i det här. Ytan blir spegelblank till skillnad mot andra lack med grövre skimmer som gärna får en knottrig yta.

Applicering: Underbar formula. Precis lagom tjockt och skulle nog kunna täcka med ett lager. Jag körde på två och torktiden var normal.

 

English:

Skyfall Collection, Winter/Holiday 2012

Karin at Vacker och Underbar came up with the great idea last week that we should have Green Wednesday so I decided to participate today as well. I have lots of greens so that’s no problem.

Live And Let Die is a very dark, almost black polish with small flakes in gold. The flakes are subtle but you can still see it. I think this polish is a stunner and the best part is the shiny look of it. Despite the chunky shimmer the surface is totally shiny. Not bumpy at all, just gorgeous.

Application: Very good formula. I used two coats, maybe one had been enough. The dry time is normal.

 

OPI - Live And Let Die 06

OPI - Live And Let Die 01

OPI - Live And Let Die 02

OPI - Live And Let Die 03

OPI - Live And Let Die 04

OPI - Live And Let Die 05

OPI - Live And Let Die 07

 

 

25 reaktioner på ”OPI – Live And Let Die

  1. Pingback: Vacker & Underbar » Grön onsdag: Illamasqua – Viridian

  2. När de första swatcherna kom på detta lack gillade jag det inte alls, men ju fler jag ser desto mer gillar jag det!! 🙂 Det ironiska är att jag har det själv 😛 Fast det kom liksom med på köpet när jag köpte ett gäng OPI Skyfall minisar 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!