Milani – Hi-Res

Ett lunchinlägg medans jag knaprar på min lchf-smörgås. Det är fredag, det blir ljusare för varje dag som går, våren närmar sig. Visst känns det härligt? Dessutom är det återigen dags för holofredag och fler inlägg kan ni se hos Skimmerskuggan. Är ni inte mätta på holo så in där och kika vettja.

Hemma har jag lite olika varianter av holos som är otestade. Några är mesiga och några är alldeles, alldeles underbara. Hi-Res hör till den första skaran av mesar. Jag är visserligen svag för scattered holo och visst finns det regnbågar här men jag tror det är färgen på Hi-Res som gör att jag inte riktigt faller som en fura. Färgen är lite för blek och mjäkig. Den är lila och lutar ganska mycket åt blått. Det där med blåbär och mjölk passar nog bra in här som en beskrivning. Jag ogillar inte lacket på något sätt och jag är glad att jag har det men det är ingen favvo.

Applicering: Tre lager, ibland fyra. Lättmålat och snabbtorkande.

 

English:

Holo friday time at Skimmerskuggan’s place and I’m in as usual. Today with a shy one, again. I’m really found of scattered holo and I like the sparse holo effect in Hi-Res but the color is a bit lame. Purple is often a color I like but this one is too blue and too pale so…not a a favorite but I’m still glad I have it, though.

Application: Three-four coats but easy to handle. The dry time is really fast.

 

Milani - Hi-Res 01

Milani - Hi-Res 05

Milani - Hi-Res 04

Milani - Hi-Res 03

Milani - Hi-Res 02

 

On monday this week the Grammy in Sweden took place and I watched the program, of course. This cool lady rocked the place. The attitude. my friends, the attitude. 🙂

 

 

30 reaktioner på ”Milani – Hi-Res

  1. Har varit väldigt sugen på detta innan men… Nja. Det är fint på dig men är inte spektakulärt. Tack för att du påpekade mitt misstag förresten, har minne som en guldfisk 😀

  2. Det är fint, men det finns ju så många bättre holos. Ångrar nästan att jag köpte hela kollektionen. Eller nä, det gör jag väl inte iofs. Men ja, det finns bättre holosar. 🙂

  3. Hm, ja, jag tror jag gillar det. Men så är jag inne i någon sorts pastellperiod nu, allt ska vara blekt och urtvättat, vilket passar lite illa då jag knappt har några pasteller alls här hemma. Jaja, några dagar kvar till lön bara 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!