China Glaze – Blue Bells Ring

Kollektion: Holiday Joy, Julen 2012

Jag funderade på att hoppa över dagens Blå Måndag då det börjar bli skralt med blå otestade lack hemmave. Men så stod Blue Bells Ring där och bad om att få komma fram så då är jag med i alla fall. Det är numera Linda som har bloggen Lindas Nailorama som håller i de blåa måndagarna. Hon länkar senare idag till alla som visar blått, så in där och kika på fler på skönheter vettja.

Jag kommer nog inte att delta lika ofta i temadagarna framöver då man blir så himla låst till färger vissa dagar. Det finns ju så många färger att måla med. Gröna Onsdagar är dock inga problem då jag har massvis med gröna lack och holofredagar känns givet att vara med på. Som jag har förstått det så blir det tråkigt för er läsare med samma färg, samma dag hos många bloggare.

Till Blue Bells Ring dårå som kom med julkollektionen 2012 men som kan bäras när som helst. Det skriker nämligen inte jul om lacket, det är bara namnet som är juligt. Det här är så galet vackert alltså. Så lysande vacker blå som jag trodde skulle se foil-aktig ut på nageln men det ser mer ut som ett jäkligt snyggt skimmerlack med frostig känsla. Känns lite som kulspetspenneblå.

Applicering: Både bra och konstigt formula. Om man inte är snabb nog och använder för många drag med penseln kan den helt plötsligt dra med sig lacket och lämna nakna ränder. Men snabbar man sig och samtidigt är försiktig går allt bra. Två lager och snabb torktid.

 

English:

Holiday Joy, Holiday 2012

I wasn’t sure about participating in Blue Monday but decided to take part anyway. I found Blue Bells Ring and couldn’t resist. I will try to not participate every Blue Monday, Green Wednesday and Pink Thursday. I don’t want to feel to locked up. I have not many blue polish left in my stash at the moment.

Anyways. Linda at Lindas Nailorama take care of Blue Mondays nowadays so visit her blog for more blue beauties. Blue Bells Ring came with the holiday collection but this is a polish you can wear anytime. Only the name is holiday related. The blue shade is gorgeous and so bright. I thought this was a foil but it looks like a shimmer with slightly frost feeling.

Application: Ok formula but a little strange if you are too slow appliying this. It can leave bald spots if you are too slow. Otherwise it’s ok. Two coats and fast dry time.

 

China Glaze - Blue Bells Ring 06

China Glaze - Blue Bells Ring 01

China Glaze - Blue Bells Ring 02

China Glaze - Blue Bells Ring 03

China Glaze - Blue Bells Ring 04

China Glaze - Blue Bells Ring 07

 

12 reaktioner på ”China Glaze – Blue Bells Ring

  1. Fina bilder på ett fint lack, blir sugen att testa min som ligger otestad. 🙂

    Jag är lite tvärtom med temadagarna. Har innan bara varit med på söndagar och kört mitt eget race alla andra dagar men de senaste veckorna har det fallit sig så pass bra att jag kunnat vara med på temorna så då var det dumt att stå emot. Känner mig däremot inte tvingad att delta, mest bara lyckoträff att det lyckas ibland. 🙂

  2. Supersnyggt 😀
    Mjae jag tänker inte heller vara med på alla temadagrna,jag har inte färger till det,men när det passar så är jag det!

  3. Jag har ju inte känt att jag behöver det här, men när alla skriver så väl om det så undrar jag såklart om jag har fel. Kanske borde jag klicka hem det här i alla fall? 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!