Zoya – Rikki

Kollektion: Irresistible, Sommaren 2013

Jag fick äntligen tummen ur och beställde hela Irresistible. I förra veckan fick jag hem den härliga kollektionen och först ut att testas blev Rikki. Det är ju grönt och det är ju Karins Gröna Onsdag så det blev perfekt att börja med det.

Jag var osäker på vad jag skulle tycka om Rikki. Det är ett ganska ljust foillack som även innehåller små flakes i guld. Dessa är inte jättelätta att se men de gnistrar till . Jag blev överraskad över att det blev så snyggt på naglarna. Jag trodde att det skulle se blekt ut men det gör det inte. Jag blev förtjust i nyansen och finishen är riktigt snygg.

Nästa vecka ska jag inte binda upp mig på temadagar utan lacka med andra färger. Jag har så många lack i andra färger och behöver prioritera dom lite.

Applicering: Här var penseln lite sned men det gick bra ändå. Väldigt enkelt att måla med. Snyggast blir finishen om man målar med tunna lager. Det räcker med två lager och torktiden är normal.

 

English:

Irresistible, Summer 2013

I finally bought the whole Irresistible collection and I’m so glad I did. They look gorgeous in the bottles. Since it’s Karin’s Green Wednesday I’ll show you Rikki. I wasn’t sure how I would feel about this but I have to say it look so nice. The shade is really beautiful. Cool green foil with gold flakes.

Application: Two thin coats and normal dry time. The formula is really good.

 

Zoya - Rikki 01 Zoya - Rikki 02

Zoya - Rikki 03

Zoya - Rikki 04

Zoya - Rikki 06

Zoya - Rikki 07

Zoya - Rikki 08

 

 

9 reaktioner på ”Zoya – Rikki

  1. Pingback: Vacker & Underbar » Deltagarlista Grön Onsdag v34

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!