Pupa – 032 Holographic Emerald

Idag minsann, är jag med på Skimmerskuggan’s holofredag. Det känns som en evighet sen. Skönt att ordningen är återställd.

Jag berättade för ett tag sedan att mina föräldrar köpte ett gäng lack till mig i Italien. Wihoo. De hade bland annat hittat ett holografiskt lack där. Jag är impad. Jag kan lätt säga att jag till en början inte var helt såld. Alltså, jag tyckte det såg fint ut men inte så speciellt annorlunda. Det såg precis ut som många andra blekblå holosar. Ja, jag har hela tiden uppfattat det som blått så jag blev förvånad när jag på nätet hittade namnet på lacket, Holographic Emerald.

Jag målade på och såg direkt att det här hade en starkare färg än jag först trodde. Det förändrades till aquagrönblå. Och det såg inte fisigt ut alls. Det är kul när det händer. Holoeffekten är inte helt extrem men väl synlig. Även när solen inte är där. Jag tror att den här kollektionen är slutsåld. Den var limited edition och det var nog ett tag sedan den släpptes. Jag är glad över att jag har fått testa ett av lacken i alla fall.

Applicering: Över Nfu Oh Aqua Base var det en fröjd att måla med. Inte någon holosjuka och väldigt pigmenterat. Två lager täcker gott och väl och det torkar snabbt. Penseln däremot kändes lite lång och halvsvår att hantera.

 

English:

It’s friday and Skimmerskuggan’s Holo Friday and I’m in today. It feels like forever since I participated in Holo Friday.

I have for you a holo from the Italian brand Pupa. I got this polish from parents after their trip to Italy. I hade not the highest expectations since it looked like many other pale blue polishes. Blue? The name is Holographic Emerald so that feels odd. But on the nail it changes. From pale blue to strong aqua green blue. Amazing color suddenly. I love surprises like that.

Application: Very good formula. I used Nfu Oh Aqua Base as base and then two coats of this polish. Very pigmented and it dries fast.

 

Pupa - 032 Holographic Emerald 01

Pupa - 032 Holographic Emerald 02

Pupa - 032 Holographic Emerald 03

Pupa - 032 Holographic Emerald 05

Pupa - 032 Holographic Emerald 06

Pupa - 032 Holographic Emerald 07

Pupa - 032 Holographic Emerald 08

 

9 reaktioner på ”Pupa – 032 Holographic Emerald

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!