China Glaze – Galactic Gray

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Nämen, nu är det ju fredag igen! 🙂 Det känns gött som vanligt. Idag tänkte jag fira Skimmerskuggan’s holofredag med att visa ytterligare ett lack från Hologlam-kollektionen. Jag bär det inte nu men igår fanns det på mina klor och jag njöt hela dagen lång.

Färgen är så himla snygg. Mörkt bruntonad stålgrå med fina regnbågar. Jag tycker att man tydligt kan se regnbågarna och det är himla fint tillsammans med färgen som känns unik som holo. Jag är verkligen glad att jag envisades med att köpa hem hela kollektionen. Den är så fin.

Applicering: Lite tjock formula men appliceringen gick ok ändå. Jag hade Aqua Base som bas och det hjälpte nog till. Två lager och snabb torktid.

 

English:

Hologlam Collection, Spring 2013

Yay, it’s friday again. Feels good as usual. For today’s holo friday I have a beautiful polish from China Glaze to show you. It’s a dark brown toned gray polish with fine rainbows. I really enjoyed wearing this. I didn’t thought this would look this good since it didn’t look that special in the bottle.

This whole collection is amazing and I’m so glad I bought all bottles.

Check in at Skimmerskuggan later today for links to other holos.

Application: Thick formula but ok to manage over Aqua Base. Two coats and good dry time.

 

China Glaze - Galactic Gray 02

China Glaze - Galactic Gray 03

China Glaze - Galactic Gray 04

China Glaze - Galactic Gray 06

China Glaze - Galactic Gray 07

China Glaze - Galactic Gray 08

China Glaze - Galactic Gray 09

 

13 reaktioner på ”China Glaze – Galactic Gray

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!